مدیریت سرور

نحوه تغییر نسخه php در سی پنل

آیا به دنبال تغییر نسخه php در سی پنل  هستید؟ php یکی از زبان های محبوب و پرطرفدار برنامه نویسی می باشد که نسخه ها و ورژن های   مختلفی دارد، هر کدام از این نسخه ها دارای ویژگی و ماژول های مختلفی می باشند که هر فرد برنامه نویسی طبق نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب می کند.

وبمستران نیز نسخه های مختلفی را برای انتخاب در دسترس دارند، آن ها باید نسخه ایی استفاده کنند که بیشترین سازگاری را با محتوا، قالب و افزونه های وب سایت داشته باشد.

برای آشنایی کامل با نسخه های  مختلف php می توانید از وب سایت اصلی php بازدید کنید.

ممکن است هنگامی که افزونه جدیدی را نصب می کنید یا اقدام به آپدیت افزونه های موجود می کنید، مشاهده کنید که این افزونه ها غیر فعال می باشند؛ دلیل این امر می تواند نسخه php شما باشد.
برای حل این مشکل شما باید نسخه php خود را تغییر دهید، خوشبختانه سی پنل این امکان به کاربران خود داده است تا از داخل کنترل پنل آن فقط با چند کلیک اقدام به تغییر نسخه php کنند، در ادامه به نحوه انجام این امر می پردازیم:

در سی پنل دو روش برای  تغییر نسخه php وجود دارد، برخی از شرکت های هاستینگ هر دو گزینه را به کاربران ارائه می دهند و برخی دیگر فقط یکی از این گزینه ها را در کنترل پنل خود دارند،در ادامه با هر دو این روش ها آشنا خواهید شد:

تغییر نسخه php در سی پنل توسط select php version

ابتدا وارد سی پنل خود شوید.

کمی  اسکرول کنید و باکس software را پیدا کنید، بر روی گزینه select php version کلیک کنید.

 

تغییر نسخه php در سی پنل

 

در صفحه باز شده همانند تصویر بر روی گزینه Extensions کلیک نمایید،

 

تغییر نسخه php در سی پنل

 

در قسمت Current PHP version از منوی کشویی نسخه php مد نظر خود را انتخاب کنید. سپس همانند تصویر زیر ماژول های مختلف php برای شما نمایش داده می شود:

 

تغییر نسخه php در سی پنل

 

گزینه های مد نظر خود را تیک بزنید و بر روی گزینه save کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شده ذخیره شود، در برخی کنترل پنل ها گزینه save وجود ندارد و با ایجاد هر تغییری در تنظیمات، این تغییرات به صورت خودکار ذخیره می شوند.

 

تغییر نسخه php در سی پنل توسط multi php manager

 

داخل سی پنل از قسمت  software بر روی گزینه multi php manager کلیک نمایید، وارد صفحه ایی همانند تصویر زیر خواهید شد:

 

تغییر نسخه php در سی پنل

 

در این صفحه آدرس تمام دامنه هایی که به هاست متصل کرده ایید را مشاهده می کنید.

در سمت راست تصویر فیلد PHP Version را مشاهده می کنید، بر روی آن کلیک کنید تا منوی کشویی برای شما باز شود، ورژن php مد نظر خود را با کلیک بر روی آن انتخاب کنید.

نکته: اگر در صفحه اصلی و صفحه لاگین وب سایت خود با ارور یا خطای خاصی مواجه شدید به این معنی است که  نسخه php انتخابی شما با وب سایت شما سازگاری ندارد، پس سایر  ورژن ها را امتحان کنید.

برای استفاده راحت تر از سی پنل پیشنهاد می کنیم مقاله  آشنایی کامل با محیط کاربری cPanel را نیز مطالعه فرمایید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن