برنامه نویسی

سرور مجازی برای ابزار معاملاتی اکسپرت ( Expert Advisor )

در این مقاله قصد داریم شما را با یک ابزار معاملاتی بازار فارکس آشنا نماییم و همچنین کاربرد سرور مجازی در رابطه با این ابزار را به شما شرح دهیم. برای ورود به موضوع اجازه دهید ابتدا مفهوم سرور مجازی را به اختصار بررسی نماییم و سپس با کاربرد سرور مجازی در بازار معاملاتی فارکس آشنا شویم.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا VPS که مخفف عبارت Virtual Private Servers به معنی سرور مجازی اختصاصی می‌باشد، سالهاست که در رابطه با میزبانی وبسایت ها کاربرد دارد. اما در حال حاضر این سرور های مجازی، نقش مهمی در بازارهای مالی نیز ایفا می‌کنند. VPS، اپلیکیشن های مالی را امن‌تر و بهینه‌تر نموده و به کاربران اجازه می دهد تا از مزایایی مانند حریم خصوصی بیشتر، توانایی سفارشی سازی و منابع اختصاصی بهره ببرند.

سرور مجازی فارکس، سرور مجازی ویندوز در موقعیت جغرافیایی خارج از ایران است که بر روی آن نرم افزار MetaTrader نصب می‌شود، همواره به اینترنت متصل است و دارای پینگ مناسبی به بروکر می‌باشد. همچنین امکان اتصال ریموت به سرور با موبایل، تبلت و انواع دیوایس ها را نیز دارد. داشتن سرعت بالای اتصال در سرور فارکس از مهم ترین مزیت های این سرور است.

اخیرا معاملات فارکس از طریق سرور مجازی، محبوبیت زیادی در بین معامله‌گران خرد پیدا کرده است. با توجه به ابنکه خیل عظیمی از تریدر های خرد توانایی پرداخت هزینه های سنگین سرور را ندارند، در حالیکه معامله‌گران شرکتی قادر به ایجاد موتورهای معاملاتی خود را در مجاورت سرورهایی هستند که اطلاعات انحصاری را از آنجا دریافت می کنند، تقاضا برای سرویس های سرور مجازی فارکس افزایش یافته است. این سرور مجازی، امکانات معاملاتی پیشرفته و 24 ساعته را با هزینه های بسیار پایین تر فراهم نموده است.

نحوه عملکرد اکسپرت بازار فارکس بر روی سرور مجازی

همانطور که اشاره شد زمانیکه خدمات سرور مجازی فارکس تهیه نمایید، یک آدرس IP به همراه نام کاربری و رمز ورود جهت دسترسی به سیستم، به تریدر اختصاص می یابد. که شما می‌توانید پس از دریافت آدرس IP و پورت اختصاص داده شده از طریق نرم افزار Remote Desktop که بر روی سیستم عامل های ویندوزی نصب شده است وارد محیط سرور مجازی خود شوید. معامله گر پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور می تواند به یک دسکتاپ مجازی دسترسی داشته باشد و به سادگی، پلتفرم متاتریدر را نصب نموده و یا یک اکسپرت را بر روی VPS اجرا نماید.

در این حالت، معامله‌گر کنترل قابل توجهی بر روی سیستم، اتصال VPS و اکسپرت ها و سرور متاتریدر دارد و هیچکدام از آنها نیازی به حضور فیزیکی و حتی مجازی تریدر ندارند و بصورت دائمی کار می‌کنند و اکسپرت ها، سفارش ها را به صورت خودکار به سرورهای متاتریدر ارسال می‌کنند. این بدان معنی است که شبکه در طول روز، بدون توجه به وضعیت سیستم معامله‌گر و یا وضعیت اتصال شبکه اینترنت سیستم تریدر، در حال انجام عملیات می باشد.

مواردی که در هنگام انتخاب سرور مجازی فارکس باید در نظر گرفته شود

عملکرد

با توجه به تکنولوژی مجازی سازی که بر روی سرور ها راه اندازی می‌شود، اطمینان پیدا کنید سیستمی را انتخاب کرده اید که آپ‌تایم بالایی داشته و فعالیت مداوم سرور را تضمین کند. فراهم کننده این خدمات بایستی منابعی داشته باشند تا در صورت از کار افتادن یک بخش، معامله گران را به بخش دیگر انتقال دهد. همچنین میبایست پلنی را انتخاب نمایید که منابع مورد نیاز شما را برای اجرای اکسپرت و اجرای متاتریدر تامین شود.

موقعیت جغرافیایی بروکر

این نکته بسیار حائز اهمیت است که موقعیت جغرافیایی سرور مجازی که انتخاب می‌نمایید، نزدیک به محل سرور بروکر باشد تا تاخیر در ارتباطات اینترنتی به حداقل برسد. پینگ تایم اتصال به صورت ایده آل بایستی زیر پنج هزارم ثانیه باشد.

پشتیبانی از نرم‌افزار های مختلف

نرم‌افزاری که انتخاب می‌نمایید میبایستی نیازهای شما را به بهترین نحوه بر طرف کند و همچنین ارائه دهنده سرور مجازی شما بایستی قادر باشد تا در موارد و چالش های مختلف، شما را یاری و پشتیبانی کند. همچنین مجموعه ارائه دهنده VPS بایستی تمامی نرم‌افزار ها و اپلیکیشن های فارکس، انواع سبک های معاملاتی شامل استراتژی های معاملات خودکار را پشتیبانی کند.

شخصی سازی پلتفرم های محبوب صنعت فارکس

بروکرهای رگوله به شما دسترسی پلتفرم های معاملاتی محبوب مانند متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را بر روی سرویس سرور مجازی ارائه خواهند داد. این پلتفرم ها از تکنولوژی روز بهره می برند و ابزارهای تحلیل تکنیکال گسترده ای دارند که معاملات با اکسپرتها و ربات های معامله گر را فراهم کرده‌اند. همچنین به دلیل قابلیت توسعه پذیری زبان های برنامه نویسی مانند MQL4 و MQL5، به معامله گران این امکان را دارند تا سیستم های معاملاتی خود را اتوماتیک کرده و اندیکاتورهای شخصی را بر روی پلتفرم نصب نمایند.

سرویس های سرور مجازی فارکس، مفیدترین ابزار برای معامله‌گرانی است که از اکسپرت ها استفاده می‌کنند تا به کمک آنها پوزیشن های معاملاتی را در بازار مدیریت کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت سرو دیتا و صفحه سرور مجازی فارکس، در مورد پلن ها و موقعیت جغرافیایی و مشخصات این نوع سرور ها اطلاعات کسب نمایید و همچنین با مطالعه مقاله ما در وبلاگ سرو دیتا از مزایا و ویژگی های سرور مجازی فارکس مطلع شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *