مدیریت سرور

آموزش وصل شدن به سرور مجازی (VPS)

سرور مجازی یا VPS به‌معنای “سرور خصوصی مجازی” است. این یک نوع سرویس میزبانی وب است که در آن یک سرور فیزیکی به چندین سرور خصوصی تقسیم می‌شود. هر VPS دارای منابع مستقل شامل پردازنده، حافظه، فضای دیسک و پهنای باند است و به‌صورت جداگانه از دستگاه‌های دیگر کار می‌کند. VPS به کاربران اجازه می‌دهد تا بر روی سرویس خود نظارت کامل داشته‌باشند و بتوانند نرم‌افزارها و برنامه‌های خود را نصب، استفاده و پشتیبان‌گیری کنند.

سرور مجازی در ویندوز

چگونه به یک سرور مجازی متصل شویم؟

برای اتصال به یک سرور مجازی لازم است از پروتکل RDP (Remote Desktop Protocol) استفاده‌کنید. پروتکل RDP قابلیت استفاده و اتصال یک کامپیوتر توسط کامپیوتر دیگری است. در این حالت، کاربر امکان استفاده از نرم افزارهای کامپیوتر مقصد را با استفاده از کامپیوتر خود دارد.

نرم‌افزار مورد نیاز برای اتصال به سرور مجازی چیست؟

برای استفاده از پروتکل RDP و اتصال به سرور مجازی می‌توان از نرم افزارهای مختلفی استفاده‌کرد که پیشنهاد تیم فنی سرو دیتا نرم‌افزار Remote Desktop Connection می‌باشد. با استفاده از این نرم‌افزار شما در هر جایی با کمترین زمان به سرور خود دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید استفاده مطلوب را از سرور خود داشته‌باشید.

نحوه اتصال به نرم‌افزار Remote Desktop Connection

برای اتصال و استفاده از این نرم‌افزار پس از خرید سرور مجازی و دریافت آدرس سرور، نام کاربری و رمز عبور سرور خود باید 4 مرحله زیر را طی کنید.

  • نرم‌افزار Remote Desktop Connection را باز کرده و با تصویر زیر رو به رو شوید. در فیلد خالی آدرس سروری که از ارائه دهنده خدمت دریافت کردید وارد کنید. سپس روی دکمه Connect کلیک کنید.

نرم افزار اتصال به سرور مجازی

  • مرحله‌ی بعد مطابق تصویر زیر، تایید اتصال است؛ از آدرس دریافتی اطمینان حاصل کنید تا بتوانید اتصالی امن و صحیح داشته‌باشید.

تاییدیه اتصال

  • پس از تایید آدرس مرحله‌ی وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است. پس از تحویل نام کاربری و رمز عبور از ارائه دهنده خدمات، این آخرین گام است؛ توجه داشته‌باشید در صورتی که نام کاربری یا رمز عبور اشتباه باشد اتصال شما ناموفق خواهد بود.

وارد کردن نام کاربری و رمز عبورِ سرور

  • پس از وارد کردن اطلاعات مذکور، و کلیک بر روی دکمه OK به سرور خود منتقل شده و می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید. (تیک Remember me برای ذخیره کردن نام کاربری و رمز عبور شماست، اگر با سیستمی جز کامپیوتر خود به سرور متصل می‌شوید؛ این گزینه را فعال نکنید.)

موفقیت در اتصال به سرور مجازی

جمع‌بندی

استفاده از یک نرم‌افزار با رابط کاربری آشنا به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از سرور خود داشته‌باشید و بتوانید حداکثر کاربری را از سرور خود را داشته‌باشید. به‌علاوه با آپشن‌های مختلف می‌توانید امنیت دسترسی به سرور خود را بیشتر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *