مدیریت سرور

X-Panel نرم افزاری مخرب

با افزایش فیلترینگ، استفاده از مجموعه‌ای از روش‌ها و نرم افزارهای مختلف برای عبور از سانسور اینترنت در بین کاربران افزایش یافته و برای استفاده از کمترین امکانات بستر اینترنت هم نیاز به فیلتر شکن احساس می‌شود.

همان طور که اشاره شد برای استفاده از یک اینترنت بدون سانسور، از مجموعه‌ای از روش‌ها و نرم افزارهای مختلف استفاده می‌شود، نه منحصراً نصبِ یک نرم‌افزار و اضافه کردن یک کانفیگ. برای ساخت و استفاده فیلتر شکن معمولاً نیاز به سرور مجازی یا فیزیکی است تا بتوان ارتباط فیلترشکن را با اینترنت آزاد برقرار کرد.

بدیهی است درگیر کردن یک سرور، چه مجازی و چه فیزیکی هزینه‌های مختلفی در بر دارد؛ نتیجه‌ی این هزینه‌ها علت استفاده‌ی کاربران از سرویس‌های ارزان یا رایگان است، که البته هیچ ارزانی ای بی علت و هیچ گرانی ای بی حکمت نیست.

یکی از پروتکل‌هایی که برای ساخت فیلترشکن کاربرد بسیاری دارد پروتکل SSH است، کار با این پروتکل بسیار آسان بوده و به‌راحتی با چند کار ساده می‌توان فیلترشکنی پایدار داشت. این روش زمانی امن است که از سرور شخصی برای ساخت فیلتر شکن استفاده‌کنید و نکاتِ امنیتی را روی این سرور رعایت کنید.

از طرفی استفاده از این سرویس زمانی ناامن می‌شود که بسیاری از افراد برای ساخت فیلتر شکن از کد X-Panel در سرور لینوکس خود استفاده می‌کنند تا بتوانند با داشتن یک پنل قوی راحت‌تر فیلتر شکن‌های ساخته شده را مدیریت کنند.

حال سؤال مطرح شده این است که X-Panel چیست؟

نمی‌توان مشخصاً این نرم‌افزار را در طبقه بندی بد افزار قرار داد، ولی چیزی که مشخص است اثرات سوء این نرم‌افزار است که ما را مجاب به استفاده از کلمه‌ی بد افزار می‌کند؛ در بخش معرفی این نرم‌افزار ذکر گردیده که ایکس پنل یک نرم‌افزار تحت وب جهت مدیریت اکانت SSH است.

با کمک پنل تحت وب ایکس پنل می‌توانید کاربران را مدیریت کرده و محدودیت اعمال کنید؛ ولی در واقع این بد افزار برای حملات DDoS استفاده می‌شود که می‌تواند مشکلات زیادی را برای سرور ایجاد کند.

از جمله مشکلاتی که می‌تواند به سبب استفاده از X-Panel برای سرور ایجاد کند می‌توان به مشکلات حقوقی، اتمام ترافیک سرور و ساسپند شدن سرور اشاره کرد که در زیر توضیحی مختصر برای شما آماده گردیده‌است.

مشکلات حقوقی

استفاده‌ی سوء از این نرم‌افزار / بد افزار سبب آسیب به افراد و وب سایت‌های مختلف شود که کلیه این آسیب‌ها و مسئولیت‌ها بر عهده‌ی فردی است که در زمان وقوع حادثه و استفاده سوء سرور را تحت اجاره دارد و بسته به آسیب‌های وارده، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

اتمام ترافیک سرور

یکی دیگر از آسیب‌هایی که این نرم‌افزار / بد افزار به سرور وارد می‌کند افزایش مصرف حجم ترافیک سرور است که می‌تواند هزینه‌های زیادی را در هنگام خرید ترافیک اضافی بر شما تحمیل کند.

ساسپند شدن سرور

طبیعتاً استفاده از بد افزار بدون تبعات نیست! من جمله ساسپند شدن سرور شما توسط دیتا سنتر ارائه دهنده خدمت به شما است. بدین گونه که دیتا سنتر ها روی استفاده نامتعارف کاربران از سرورهای خود حساس هستند و اقدامات کاربران از فیلتر دیتا سنتر ها بررسی شده و در صورت پی بردن به این مسئله سرور شما را ساسپند می‌کنند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *