برنامه نویسی

آموزش نصب و اجرای بلواستکس (BlueStacks) روی سرور مجازی

یکی از شبیه ساز های معروف که امکان اجرای برنامه های اندرویدی و iOS را برروی سرور و کامپیوتر فراهم می‌کند، نرم افزار Bluestacks (بلواستکس) می‌باشد. اخیرا با توجه به چالش کاربران در نصب شبیه ساز بلواستکس بر روی سرور مجازی، که با خطای عدم وجود کارت گرافیک مواجه شده‌اند، تصمیم گرفتیم آموزش تصویری برای رفع این چالش را تهیه کنیم. در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه نصب و اجرای Bluestacks (بلواستکس) روی سرور مجازی آشنا شویم.

بلواستکس یک شرکت فناوری آمریکایی است که BlueStacks App Player و سایر محصولات مبتنی بر ابر را توسعه می‌دهند. برنامه BlueStacks App Player به گونه ای طراحی شده است که برنامه های Android و iOS را قادر می‌سازد بر روی رایانه های شخصی و سرور ها که دارای مایکروسافت ویندوز و macOS اپل هستند اجرا شوند.

نصب بلواستکس زیاد سخت نیست، فقط باید برخی تنظیمات داخلی را اعمال نمایید، در این مقاله ما یک آموزش گام به گام برای مشکل نصب مجازی ساز اندروید Bluestacks بدون کارت گرافیک  را ارائه خواهیم کرد.

آموزش نصب Bluestacks در سرور مجازی

مرحله اول:

در ابتدا میبایستی فایل های نصبی و پیش نیاز ها را دانلود و تهیه نمایید.

  1. سرور مجازی ویندوز (برای خرید سرور مجازی ویندوز می‌توانید از وبسایت سرو دیتا اقدام نمایید)

  2. دانلود فایل نصبی نرم‌افزار بلواستکس

  3. دانلود فایل نصبی نرم‌افزار Orca

مرحله دوم:

نصب نرم افزار Orca و تنظیم فایل نصبی بلواستکس

در این مرحله پس از نصب نرم‌افزار Orca، روی فایل نصبی نرم‌افزار بلواستکس راست کلیک نموده و گزینه Edit with Orca کلیک نمایید.

 

ویرایش  LaunchCondition:

به LaunchCondition در سمت چپ رفته و روی ” Installed OR PhysicalMemory >=1024” کلیک نموده و دکمه DEL روی کیبرد را فشار دهید تا مقدار آن خالی شده و سپس در پنچره نمایش داده شده روی OK کلیک نمایید.

ویرایش  InstallExecuteSequence :

در پنل سمت چپ به قسمت “InstallExecuteSequence” رفته و روی ” CheckMsiSignature” کلیک نمایید و دکمه DEL روی کیبرد را فشار دهید و روی پنجره نمایش داده شده OK را کلیک کنید.

ویرایش Property ذخیره تغییرات:

در پنچره سمت چپ به Property رفته و در پنل سمت راست در قسمت ” GLMODE” روی مقدار “True” کلیک نموده و پس از حذف آن را به “FALSE” تغییر بدهید و کلید Enter را فشار بدهید.

پس از انجام مراحل فوق روی Save در بالای پنل سمت چپ همانطور که در تصویر نشان داده شده است کلیک کرده و دیگر کار تمام است.

مرحله سوم:

پس از انجام تمام مراحل ذکر شده روی فایل نصبی Bluestacks (بلواستکس) کلیک نموده و آن را نصب نمایید. در صورتی که در این خصوص به راهنمایی نیاز داشتید با پشتیبانی سرو دیتا در تماس باشید.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *