مدیریت سرور

نحوه ورود به ایمیل info و مدیریت ایمیل از طریق هاست سی پنل

آیا به دنبال آموزش نحوه ورود به ایمیل info و مدیریت ایمیل از طریق هاست سی پنل هستید؟
بعد از ساخت ایمیل info در سی پنل، حال وقت آن است که یاد بگیریم چگونه از آن استفاده کنیم، یکی از ویژگی های خارق العاده ایی که کنترل پنل سی پنل در اختیار کاربرانش قرار می دهد، امکان ارسال و دریافت ایمیل از طریق این کنترل پنل می باشد.

برای ورود به ایمیل info سه راه اصلی وجود دارد که در ادامه به تک تک آن ها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

نحوه ورود به وب میل در هاست

وب میل (webmail) در سی پنل  چیست؟ وب میل یک سیستم رایگان است، دارای یک رابط گرافیکی مانند gmail و yahoo است که کاربران را قادر می سازد با استفاده از مرورگر ها (chrom،firefox و …) اقدام به ارسال و دریافت ایمیل های خود در سی پنل نمایند. وب میل دارای دو سیستم ویرایشگر می باشد که به شما اجازه می دهد ایمیل های خود را مدیریت کنید.

هرچند نمی توان این سرویس را با جیمیل یا یاهو که سیستم های حرفه ایی مدیریت ایمیل هستند مفایسه کرد، اما در واقع وب میل تمام امکاناتی را  که یک کاربر احتیاج دارد را در اختیارش قرار می دهد مانند امکان دریافت ایمیل ، پیش نویس ایمیل، ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل  و … ، این امکانات باعث می شود که این سرویس چیزی کم تر از برترین شرکت های سرویس دهنده ایمیل نداشتته باشد.

نحوه ورود به وب میل از طریق کنترل پنل سی پنل

این روش برای کسانی مناسب است که به کنترل پنل هاست خود دسترسی دارند، اگر مدیر وب سایتی هستید و به طور کامل به سی پنل هاست خود دسترسی دارید این روش ساده ترین راه برای ورود به وب میل بدون درج نام کاربری و رمز عبور می باشد.

برای این کار باید ابتدا وارد سی پنل هاست خود شوید، کمی اسکرول کنید تا قسمت email را مشاهده نمایید، سپس در این قسمت بر روی گزینه email accounts کلیک کنید.

 

نحوه ورود به ایمیل info و ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل

 

اکنون در قسمت Accounts@domain تمام اکانت های ایمیل هایی که ساخته ایید را می توانید مشاهده کنید، از لیست ایمیل های موجود ایملی را که قصد ورود به بخش مدیریت آن را دارید انتخاب کنید، برای انجام این کار، از مقابل اکانت ایمیل انتخاب شده بر روی گزینه check Email کلیک نمایید.

 

نحوه ورود به ایمیل info و ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل

 

حال از شما خواسته می شود مطابق شکل زیر از بین دو اپلیکیشن موجود که برای  مدیریت، ارسال  و دریافت ایمیل از طریق سی پنل توسعه داده شده است یکی  را انتخاب کنید.
توجه داشته  باشید  که این اپلیکیشن ها از نظر کاربرد و عملکرد هیچ  تفاوتی باهم ندارند، بلکه ظاهر، رابط گرافیکی کاربری و نوع چیدمان گزینه های این دو باهم تفاوت دارد.

 

نحوه ورود به ایمیل info و ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل

 

حال از قسمت Choose a Default Webmail Application، به دلخواه یکی از اپلیکیشن ها را انتخاب کنید. انتخاب ما اپلیکیشن  rouncube می باشد زیرا ساده ترین و زیباترین رابط کاربری را دارد و بسیار فراگیر و پر استفاده می باشد. 

شما قصد انتخاب هر کدام از اپلیکیشن ها را دارید فقط کافی است در قسمت پایین اپلیکیشن بر روی گزینه  Set as Default کلیک کنید و منتظر بمونید تا وارد کنترل پنل اپلیکیشن شوید.

 

نحوه ورود به ایمیل info و ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل

 

تصویر بالا که مشاهده می کنید کنترل پنل اپلیکیشن rouncube می باشد. گزینه های مدیریت ایمیل را مشاهده می کنید که به شرح زیر می باشد:

  • Compose: این گزینه برای تایپ کردن و ارسال ایمیل های جدید می باشد.
  • Inbox: ایمیل های دریافتی را می توانید در این بخش مشاهده کنید.
  • Drafts: این قسمت ایمیل های پیش نویس شده را مشاهده خواهید کرد.
  • Spam: سی پنل با هوش مصنوعی قدرتمند خود ایمیل های اسپم را شناسایی می کند و در این بخش ذخیره می نماید.

در سمت راست صفحه نیز لیست ایمیل ها را مشاهده می نمایید

از قسمت تنظیمات نیز می توانید کنترل پنل این اپلیکیشن را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کنید.

 

نحوه ورود به ایمیل از طریق WebMail  هاست سی پنل

این روش مناسب افرادی می باشد که به کنترل پنل سی پنل هاست دسترسی ندارند. کارمندان شرکت ها می توانند با استفاده از این طریق به ایمیل اختصاصی خود، بدون دسترسی به سایر قسمت های سی پنل وارد شوند.

برای این کار دو  روش وجود دارد:

  • ورود به وب ایمیل با آدرس وب سایت: ‘ yoursite.com/webmail ” را در نوار مرورگر خود وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید.
  •  ورود به وب میل با کد آدرس: yoursite.com:2095 را در نوار مرورگر خود وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید.

نکته: دقت داشته باشید که به جای yoursite.com باید آدرس وب سایت خود را وارد نمایید.
نکته2: برای دسترسی به webmail هاست سی پنل ، دی ان اس دامنه شما باید روی هاست تنظیم و فعال باشد.

با انجام هرکدام از دو روش بالا صفحه ورود به وب میل برای شما همانند تصویر زیر به به نمایش در می آید.

 

نحوه ورود به ایمیل info و ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل

 

در قسمت Email address، آدرس ایمیل و در قسمت password، رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه آبی رنگ log in کلیک نمایید تا وارد وب میل شویم، پس از ورود بقیه قسمت ها مشابه قسمت های قبلی گفته شده می باشد.

اگر آدرس ایمیل یا پسورد آن را فراموش کرده ایید باید به قسمت Email account از بخش EMAIL در سی پنل هاست خود مراجعه کنید.

 

در این مقاله آموزشی سعی کردیم به ساده ترین روش نحوه ورود به  وب میل را برای شما توضیح  دهیم، امیدواریم برایتان مفید واقع گردد.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

    1. توجه کنید که اگر شرکت های رسمی مانند ارشاد و فیلترینگ بخواهند برای وب سایت شما ایمیل ارسال کنند … فقط با آدرس ایمیل اینفو اقدام خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *