برنامه نویسی

سرور مجازی (VPS) مناسب بازار مالی فارکس

فارکس بزرگترین بازار مالی جهان می‌باشد و کاربران برای معامله، خرید و فروش سهام یا به اصطلاح ترید کردن، میبایست از طریق کارگزار های خارجی اقدام به معامله نمایند. محدودیت هایی که برای استفاده کاربران ایرانی از بازار فارکس، به دلیل تحریم ها ایجاد شده است، کاربران ایرانی را از اتصال پایدار به بازار فارکس منع می‌کند. به همین دلیل، کاربران میبایست از IP های کشور های دیگر استفاده نمایند. برای این منظور، امروزه اکثر معامله‌گران در بازار فارکس از سرور مجازی یا همان VPS استفاده می‌نمایند.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

VPS مخفف كلمه Virtual Private Network به معنی سرور مجازی می‌باشد. طی سال ها، سرور های مجازی به عنوان میزبان برای وبسایت ها و سرویس های مختلف استفاده می‌شدند. اما امروزه، این سرور های مجازی نقش مهمی را در بازار های مالی مانند فارکس و بایننس ایفا می‌کنند.

سرور مجازی نوعی از سرویس های میزبانی می‌باشد که میزبان ،سرور اختصاصی را توسط مجازی سازی به چند بخش با منابع یکسان یا متفاوت تقسیم کرده و در اختیار کاربران خود می‌گذارد. به عبارتی دیگر، میزبان، یک سرور را به چند بخش مجزا که دارای پنل مدیریت اختصاصی و منابع اختصاصی هستند تقسیم می‌کند که همه این بخش های می‌توانند به root دسترسی داشته باشند و هر نرم‌افزاری که نیاز داشتند را نصب نمایند.

با استفاده از VPS، محیط معامله امن تر شده و کاربران توانایی سفارشی سازی بیشتری خواهند داشت و حریم خصوصی و منابع اختصاصی به آنها تعلق خواهد گرفت. اخیرا سرور مجازی محبوبیت بالایی در میان تریدر های خرد کسب کرده است و تقاضا برای خرید سرور مجازی فارکس افزایش یافته است. VPS امکانات پیشرفته برای معامله گران و فعالیت 24 ساعته را با هزینه های بسیار پایین تر از سرور های اشتراکی فراهم نموده است.

ویژگی های VPS فارکس

همانطور که اشاره کردیم، کاربران ایرانی برای معامله در بازار فارکس از دو مشکل اساسی رنج می‌برند. اولین مشکل مربوط به وضعیت اینترنت و پینگ بسیار بالا است که موجب تاخیر در انجام معاملات می‌گردد. دومین مشکل نیز به دلیل تحریم ها به وجود آمده است که دسترسی کاربران با آی‌پی ایران به بازار های بین المللی سخت و گاهی ناممکن گشته است.

با توجه به داده ها، می‌دانیم که سرعت اینترنت در کشور های اروپایی مانند هلند، فنلاند و… بسیار بیشتر از سرعت اینترنت ایران می‌باشد. همچنین معامله در بازار فارکس نیز نیازمند اتصال با اینترنت سریع و پایدار می‌باشد. شما می‌توانید با در اختیار داشتن یک سرور مجازی، از هر کجای دنیا که مایل باشید به صورت 24 ساعته به معاملات خود دسترسی داشته باشید.

همچنین شما با داشتن یک VPS ترید، می‌توانید پلتفرم MetaTrader را روی آن نصب نمایید. برخی از معامله گران نیاز به محیطی برای اجرای 24 ساعته‌ی ربات های معامله گر (Expert Advisor) خود دارند، به همین دلیل با خرید یک VPS، این محیط را فراهم آورده و معاملات خود را هم به صورت شخصی و هم به کمک ربات انجام می‌دهند.

با توجه به پایداری سرور های مجازی، هر گونه قطع شبکه یا اختلال در منبع انرژی و خرابی سیستم نمی تواند تاثیری بر معاملاتی که تریدر انجام داده داشته باشد. بر خلاف هاست اشتراکی، در سرور مجازی، منابع با بقیه افراد روی سرور به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هر سایت در یک محدوده منابع تعیین شده در سرور، با سیستم عملیاتی مخصوص به و فضای ذخیره سازی معین، عمل می کند.

هنگام خرید سرور مجازی فارکس چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

در وهله‌ی اول، عملکرد سرور مجازی می‌باشد. با توجه به تکنولوژی مجازی سازی در سرور های مجازی، ارائه دهندگان این امکان را دارند که منابع را به صورت اختصاصی تقسیم نمایند. ارائه دهنده میبایست این اطمینان را به شما بدهد که فعالیت سایر معامله گران موجب پیش آمدن مشکل برای شما نخواهد شد و در صورت رخ دادن هر گونه مشکل، پشتیبانی فنی موظف می‌باشد سریعا این موضوع را پیگیری و رفع نماید.

مورد دوم که بایستی در نظر داشته باشید، میزان تاخیر سرور مجازی هنگام ثبت سفارش شما است. همانگونه که اشاره شد، تاخیر در ثبت سفارش و یا خرید و فروش می‌تواند به ضرر و زیان معامله‌گر ختم شود. شما بایستی در نظر داشته باشید تا از دیتاسنتر هایی سرور مجازی دریافت نمایید که تضمین تاخیر حداقلی را به شما ارائه دهند.

ما در سرو دیتا با تلاش های شبانه روزی تیم فنی و پشتیبانی، سرور مجازی فارکس را برای شما آماده نموده‌ایم. سرور مجازی فارکس که سرو دیتا در اختیار شما قرار می‌دهد، از دیتاسنتر قدرتمند Colocrossing از ایالت نیویورک کشور آمریکا ارائه می گردد. این VPS دارای قدرت، امنیت، پهنای باند بالا و پینگ تایم مناسب نسبت به سایر دیتا‌سنتر‌های آمریکایی می‌باشد و بستری مناسب را برای معاملات شما در بازار فارکس فراهم می سازد. شما با اختیار داشتن سرور مجازی فارکس، تاخیری در معاملات خود تجربه نخواهید نمود و خواهید توانست بدون هیچ نگرانی از جانب VPS و اتصال به بازار، به روی تحلیل ها و معاملات خود تمرکز نموده و معاملات خود را به خوبی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن