مدیریت سرورسئو

SSL چیست و چگونه کار می کند؟

SSL چیست؟

SSL چیست

SSL مخفف Secure Sockets Layer است. یک فناوری رمزگذاری امنیتی جهانی است که در ابتدا توسط Netscape در دهه 1990 ایجاد شد. SSL ارتباط رمزگذاری شده ای بین سرور وب و مرورگر بازدید کنندگان سایت شما ایجاد می کند و توسط  هزاران مشاغل و اشخاص آنلاین استفاده می شود تا خطر به سرقت رفتن و هک شدن اطلاعات حساس مانند ، شماره کارتهای اعتباری ، نام کاربری ، گذرواژه‌ها ، ایمیل و… را توسط  هکرها کاهش دهد. برای فعال کردن SSL در یک وب سایت ، باید یک گواهی SSL دریافت کنید که شما را شناسایی کند و آن را بر روی سرور وب خود نصب کنید. هنگامی که یک مرورگر وب از گواهی SSL استفاده می کند ، معمولاً نماد قفل را کنار آدرس صفحه نمایش می دهد اما ممکن است یک نوار سبز نیز کنار URL خود مشاهده کنید.
پس از نصب  گواهی SSL  روی وب سایت URL سایت از http به https  تغییر داده می شود و اطلاعات منتقل شده کاربران بین مرورگر وب و سرور وب، رمزگذاری شده و فقط توسط سازمانی که صاحب وب سایت است ، مشاهده می شود.
میلیون ها مشاغل آنلاین برای تأمین امنیت وب سایت های خود از گواهینامه های SSL استفاده می کنند و به مشتریان خود اجازه می دهند تا به آنها اعتماد کنند.

چرا گواهی SSL و HTTPS برای عملکرد وب سایت شما بسیار مهم است؟

SSL چیست

امروزه وجود SSL برای هر وب‌ سایتی دیگر یک گزینه نیست و تبدیل به یکی از ارکان اصلی هر وب سایتی شده است زیرا مزایایی دارد که نمی شود آن ها را نادیده گرفت:

1- هشدار “امن نیست”
چناچه سایت شما از گواهی امنیت ssl برخوردار نباشد کاربر با ورود به صفحه شما با این اخطار مواجه خواهد شد. این هشدار بازدید کنندگان را خواهد ترساند و آن ها سایت شما را ترک خواهند کرد.
در سال 2018 ، مرورگر “Chrome” نسخه 68 منتشر شد. و دارای یک ویژگی جدید بود: هر وب سایتی که از https استفاده نمی کند را در نوار مرورگر به عنوان غیر امن نشان می داد. گوگل 56٪ از سهم بازار بزرگ مرورگرهای وب را در اختیار دارد ، این یعنی هرگونه تغییری در Google ایجاد می شود توسط اکثر کاربران وب حس می شود. این تأثیر دقیقاً همان چیزی بود که گوگل می خواست. هر سایتی که هنوز از http استفاده می کرد تصور شد که دارای یک خطر امنیتی است.
Google به همراه سازمان های دیگری مانند Mozilla و Let’s Encrypt می کوشند تا اینترنت را رمزگذاری و امن کنند. آنها می خواهند همه ترافیک های کوچک و بزرگ وب رمزگذاری شده باشند.

2- ssl از داده های بازدید کنندگان و کاربران سایت شما رمزگذاری و محافظت می کند
اگر کاربران اطلاعاتی را در وب سایتی با قابلیت HTTPS درج کنند، آن بخش از اطلاعات به رشته ای غیرقابل خواندن از کاراکتر و شکل ها تبدیل می شوند. که به عنوان مثال ، اگر رمز عبور وارد شده در یک وبسایت 1234 باشد ، ممکن است به چیزی مانند ( “٪ kpt3 [ * u) تبدیل شود. این باعث می شود که حتی اگر هکرها به هر روشی بتوانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند نتوانند آن را تفسیر کنند.
این روش رمزگذاری قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می شود که جولیوس سزار اولین کسی بود که از این روش استفاده کرد، به این روش رمزگذاری سزار گفته می شود. در مقایسه با رمزگذار جولیس سزار ، روش های رمزگذاری امروزی بسیار پیچیده تر شده است. الگوریتم های بسیار خاصی برای تغییر داده ها به یک قالب غیر قابل تقسیر استفاده می شوند. این الگوریتم ها چنان پیچیده هستند که حتی ابر رایانه ها نیز نمی توانند آنها را هک و تفسیر کنند.

3- سرعت و سئو وب سایت شما را بهبود می بخشد
در واقع ssl باعث می شود وب سایت شما خیلی سریع تر بارگیری شود. به نوبه خود ، این به رتبه بندی سئو شما کمک می کند و همچینین در سال 2010 ، Google الگوریتم خود را تغییر داد تا به وب سایت های دارای قابلیت HTTPS رتبه بهتری بدهد. مطالعات مختلفی که توسط متخصصین سئو انجام شده است ، این امر را اثبات کرده و نشان داده است. اگر به دنبال رسیدن به اولین صفحه در Google هستید ، SSL یک ضرورت است.

4-اعتماد کاربر به وب سایت شما را افزایش می دهد
گواهینامه SSL ثابت می کند که شما حریم شخصی و امنیت مشتری را جدی می گیرید. این به آن ها اطمینان می دهد که می توانند جزئیات خصوصی خود را با سایت شما به اشتراک بگذارند و این امر درصد موفقیت کسب و کار شما را افزایش دهد.

اگر سوالی درباره SSL دارید آن را در قسمت نظرات زیر همین صفحه مطرح نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *