مدیریت سرور

نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای در سی پنل

آیا به دنبال یادگیری نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای در سی پنل هستید؟ پس با ما همراه باشید.

 

احراز هویت دو عاملی  در cPanel چیست؟

احراز هویت دو مرحله ایی یا Two Step Verification یک اقدام امنیتی پیشرفته می باشد که می تواند بیشترین کمک را برای حفظ امنیت پنل کاربری شما داشته باشد، در این روش شما برای ورود به سی پنل به دو نوع احراز هویت احتیاج دارید:

  • رمز عبور یا پسورد
  • کد امنیتی تولید شده توسط برنامه موبایل

 

هنگامی که تایید دو مرحله ای در سی پنل را فعال می کنید، باید اپلیکیشنی در گوشی هوشمند خود نصب کنید، این اپلیکیشن کد امنیتی تولید می کند که برای ورود به سی پنل پس از وارد کردن رمز عبور خود باید آن کد را نیز وارد کنید، بدون گوشی هوشمند و اپلیکیشن نمی توان وارد سی پنل شد.
این عامل باعث می شود که اگر فردی نام کاربری و رمز عبور سی پنل شما را هم داشته باشد عملا نتواند وارد کنترل پنل شما شود. همانطور که ملاحظه می کنید این قابلیت امنیت بسیار بالایی برای شما ایجاد می کند و استفاده از بسیار ضروری و مفید می باشد.

 

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای سی پنل

 

وارد کنترل پنل هاست سی پنل خود شوید. کمی اسکرول  کنید تا باکس security را مشاهده نمایید و بر روی گزینه Two Factor – Authentication کلیک کنید.

 

فعال سازی تایید دو مرحله ای در س پنل

 

به صفحه ایی همانند تصویر زیر هدایت خواهید شد، پیام زرد رنگ Two-factor authentication is not configured for your account که در تصویر مشاهده می کنید به شما اعلام می کند که قبلا تایید دو مرحله ای را فعال نکرده ایید.
اگر تایید دو مرحله ای در سی پنل شما فعال باشد دیگر این پیام زرد رنگ را مشاهده نخواهید کرد.

 

فعال سازی تایید دو مرحله ای در س پنل

 

برای ادامه و شروع مرحله اصلی فعال سازی تایید دو مرحله ای در سی پنل بر روی گزینه آبی رنگ Set Up Two-Factor Authentication کلیک نمایید.

 

در این صفحه دو اقدام باید  انجام گیرد:

  • اسکن کد QR توسط اپلیکیشن  Google Authenticator
  • وارد کردن کد امنیتی ۶ رقمی تولیدشده توسط اپلیکیشن

 

دانلود نسخه اندروید نرم افزار   Google Authenticator از گوگل پلی

 دانلود نسخه IOS نرم افزار Google Authenticator  از اپ استور

 

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن Google Authenticator در گوشی هوشمند خود، گزینه scan a barcode را انتخاب نمایید و کد QR ارائه شده توسط سی پنل را اسکن نمایید.

 

فعال سازی تایید دو مرحله ای در س پنل

 

سپس کد امنیتی 6 رقمی توسط اپلیکیشن برای شما تولید می شود که باید آن را در فیلد مخصوص وارد کنید و در آخر بر روی گزینه Configure Two-Factor Authentication کلیک نمایید.

 

فعال سازی تایید دو مرحله ای در س پنل

 

دقت داشته باشید که شما باید کد 6 رقمی را در عرض 30 ثانیه وارد کنید، زیرا پس از به اتمام رسیدن 30 ثانیه اپلیکیشن یک کد 6 رقمی جدید برای شما تولید می کند.

 

تبریک! احراز هویت یا تایید دو مرحله ایی در سی پنل برای شما فعال شد، از این به بعد برای ورود به سی پنل، پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور باید کد 6 رقمی تولید شده توسط اپلیکیشن Google Authenticator را نیز وارد کنید.

به همین راحتی می توانید تایید دو مرحله ایی را فعال کنید و امنیت سی پنل خود را به حد بالایی ارتقا دهید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *