مدیریت سرور

نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

آیا به دنبال آموزش نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل هستید؟ پس با ما همراه باشید.

 

پارک دامین یا park domain چیست؟

به طور سنتی اکثر وب سایت ها دارای یک دامنه می باشند، ولی شاید برای شما جالب باشد که بدانید یک وب سایت می تواند بیشتر از یک دامنه داشته باشد یعنی شما می توانید با سه دامنه محتوای یک وب سایت را نمایش دهید. این کار با استفاده از قابلیت پارک دامین در سی پنل ممکن می باشد.
پارک دامین به دامنه ایی گفته می شود که به دامنه اصلی متصل شده و محتوای دامنه اصلی را نیز نمایش می دهد. برای مثال فرض کنید آدرس دامنه اصلی شما sarvdata.com می باشد و شما تمایل دارید که اگر کاربران آدرس دامنه sarvdata.net را نیز در نوار مرورگر خود وارد کردند، وب سایت شما برای آن ها به نمایش در بیاید.
برای انجام این کار شما می توانید دامنه sravdata.net را بر روی دامنه sarvdata.vom پارک نمایید تا دامنه sarvdata.net نیز محتوای دامنه اصلی شما را نمایش دهد.

 

قبل از انجام عملیات پارک کردن دامنه در سی پنل به نکات زیر توجه نمایید تا با خطا مواجه نشوید:

  • DNS های دامنه ایی که قصد پارک کردن آن را دارید باید با DNS های هاست شما ست شده باشند.
  • بعد از ست کردن DNS های دامنه و هاست، 24 منتتظر بمانید و سپس اقدام به پارک کردن دامنه نمایید.
  • دامنه ایی که قصد پارک کردن آن را دارید باید کاملا ثبت و فعال شده باشد.

 

 

آموزش نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید، کمی اسکرول کنید تا باکس domains را مشاده نمایید، سپس از این قسمت بر روی آیکون گزینه aliases کلیک کنید.

 

نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

 

در قسمت Create a New Alias نام دامنه مورد نظر که قصد پارک کردن آن را دارید، داخل فیلد مشخص شده وارد نمایید سپس بر روی گزینه آبی رنگ Add Domain کلیک نمایید.

 

نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

 

پس از چند لحظه پیام  “you successfully created the alias, yournewdomain.com” را مشاهده خواهید کرد. که به شما اطلاع می دهد که دامنه مورد نظر در هاست شما پارک شده است و وب سایت شما با دامنه جدید نیز قابل مشاهده می باشد.

 

نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

 

 

نحوه حذف کردن دامنه پارک شده در هاست سی پنل

برای پاک کردن دامنه پارک شده در هاست سی پنل، ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید سپس از قسمت domains بر روی گزینه aliases کلیک نمایید. سپس کمی اسکرول کنید تا قسمت Remove Aliases را مشاهده نمایید.

 

نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

 

دامنه پارک شده مورد نظر خود را پیدا کنید و در مقابل آن از قسمت Actions بر روی گزینه Remove کلیک نمایید، بعد از مدتی پیام موفقیت آمیز بودن عملیات حذف پارک دامنه را مشاهده خواهید کرد.

 

نحوه ریدایرکت کردن دامنه پارک شده در سی پنل

برای ریدایرکت کردن دامنه پارک شده در سی پنل دوباره در هاست سی پنل از قسمت domains وارد صفحه aliases می شویم، کمی اسکرول می کنیم و دامنه پارک شده مورد نظر خود را پیدا می کنیم.
در مقابل دامنه پارک شده بر روی گزینه manage redirection کلیک می نماییم.

 

نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

 

وارد صفحه Alias Redirection مشابه تصویر زیر خواهید شد. در ای صفحه داخل فیلد redirects to می توانید آدرس هر دامنه را وارد نمایید تا دامنه پارک شده در سی پنل به آن ریدایرکت شود. در نهایت بر روی گزینه آبی رنگ save کلیک نمایید.

 

نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

 

نکته: دامنه پارک شده بر روی دامنه اصلی، محتوای دامنه اصلی را با آدرس دامنه پارک شده نمایش خواهد داد،شما می توانید دامنه پارک شده را به دامنه اصلی ریدایرکت نمایید تا وقتی کاربران آدرس دامنه پارک شده را در نوار مرورگر وارد می کنند محتوای دامنه اصلی را با آدرس دامنه اصلی مشاهده نمایید.

 

امیدواریم آموزش نحوه پارک کردن دامنه در هاست سی پنل برای شما مفید واقع گردد. چانچه سوالی در مورد ابزار park domains دارید در قسمت نظرات در پایین همین صفحه مطرح نمایید تا تیم سرو دیتا شما را راهنمایی کنند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *