مدیریت سرور

آموزش مسدود سازی IP در هاست سی پنل با ابزار IP Blocker

آیا به دنبال یاد گیری نحوه مسدود سازی IP در هاست سی پنل با ابزار IP Blocker هستید؟ پس با ما همراه باشید.

یکی از ابزار های کاربردی و قدرتمندی که سی پنل در اختیار کاربرانش قرار می دهد IP Blocker می باشد. با این ابزار شما  می توانید IP های مزاحم که موجب ناراحتی و دردسر شما و کاربران شما می شوند را بلاک کنید تا دیگر به سایت شما دسترسی نداشته باشند.

هر بازدید کننده ایی که وارد سایت شما می شود یک کد آدرس به نام آی پی آدرس (IP Address) دارد که برای شناسایی از آن استفاده می شود. با استفاده از این IP شما می توانید افراد مزاحم که بیش از حد استاندارد از پهنای باند شما استفاده می کنند یا کسانی که در بخش نظرات، لینک های مخرب و نظرات نامناسب قرار می دهند را به راحتی بلاک کنید.
یا ممکن است وب سایت شما توسط ربات ها مورد حمله قرار بگیرد، اگر این حملات توسط یک یا چند IP خاص باشد می توانید آن ها را بلاک کرده و امنیت وب سایت خود را تضمین کنید.

شما حتی می توانید IP یک کشور خاص را بلاک کنید، همچنین امکان بلاک کردن یک رنج IP خاص نیز در دسترس شما می باشد.

 

 

نحوه مسدود سازی IP در هاست سی پنل

 

پس از ورود به هاست سی پنل، کمی اسکرول کنید تا باکس Security را مشاهده نمایید، در این باکس بر روی گزینه IP Blocker کلیک نمایید.

 

آموزش مسدود سازی IP در هاست سی پنل با ابزار IP Blocker

 

وارد صفحه ایی همانند تصویر زیر خواهید شد، برای مسدود سازی یک IP  کافی است IP مورد نظر را در فیلد مشخص شده وارد نمایید.

 

آموزش مسدود سازی IP در هاست سی پنل با ابزار IP Blocker

 

ادرس IP های مورد نظر را به شکل های زیر می توانید وارد کنید:

  • بلاک کردن یک IP خاص: در این حالت IP مورد نظر را وارد کنید تا فقط آن IP مسدود شود مانند: 192.166.0.20
  • بلاک کردن یک رنج IP: در این حالت می توانید با قرار دادن این علامت ” – ” بین دو IP، تمام IP های مابین آن ها را بلاک کنید، برای مثال شما با وارد کردن ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱-۱۹۲.۱۶۸.۰.۴۰ می توانید تمام IP هایی بین 1 تا 40 که با کد ۱۹۲.۱۶۸.۰ شروع می شوند را بلاک کنید.
  • بلاک کردن IP یک کشور: اگر قصد دارید IP یک کشور خاص را بلاک کنید فقط کافی است IP های آن کشور را پیدا کرده و بلاک کنید. برای پیدا کردن IP یک کشور خاص می توانید از سایت ipaddressguide استفاده کنید.

بعد از وارد کردن IP یا IP های مورد نظر برای بلاک کردن فقط کافی است روی گزینه آبی رنگ ADD کلیک نمایید و منتظر بمانید تا پیام سبز رنگ زیر را که نشانه موفقیت آمیز بودن مسدود سازی است مشاهده کنید.

 

آموزش مسدود سازی IP در هاست سی پنل با ابزار IP Blocker

 

 

نحوه آزاد سازی IP توسط IP Blocker در سی پنل

 

اگر فکر می کنید هنگام وارد کردن IP برای بلاک کردن اشتباهی رخ داده است و آی پی اشتباهی را بلاک کرده ایید به راحتی می توانید آن را IP را آنبلاک کنید.
برای این کار دوباره از رابط کاربری سی پنل وارد بخش IP Blocker شوید، در صفحه کمی اسکرول کنید تا قسمت Currently-Blocked IP Addresses را مشاهده کنید.

 

آموزش مسدود سازی IP در هاست سی پنل با ابزار IP Blocker

 

شما در این بخش تمام  IP هایی که بلاک کرده ایید را مشاهده می کنید، برای  Unblock کردن یک IP خاص فقط کافی است رو گزینه Delete مقابل آن  IP کلیک نمایید.

 

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *