مدیریت سرورسئو

آموزش قدم به قدم پیدا کردن و رفع لینک های شکسته

لینک های خراب تجربه کاربری بدی را از سایت شما در ذهن بازدید کنندگان ایجاد می کند و ثابت شده است که لینک های خراب شده می توانند به طور چشمگیری در رتبه بندی سئو وردپرس شما صدمه بزنند.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی لینک های خراب در وب سایت وردپرس خود را پیدا کنید و برطرف کنید ، بنابراین می توانید تجربه کاربری و رتبه بندی سئو خود را بهبود بخشید.

لینک شکسته یا خراب چیست؟

لینک شکسته که به عنوان لینک مرده نیز شناخته می شود ، پیوندی است که دیگر کار نمی کند. پیوندهای شکسته به دلایل زیادی به وجود می آیند ، اما شایع ترین دلایل ایجاد پیوند شکسته حذف صفحات، تغییر مسیر آدرس صفحات یا ایجاد تغییر در URL یک صفحه می باشد که  باعث ایجاد خطای 404 می شود.

بسیار مهم است که به طور مرتب پیوندهای شکسته را در سایت خود پیدا کرده و آنها را برطرف کنید ، با این کار می توانید از صدمه دیدن به رتبه بندی سئو خود جلوگیری کنید.

روش پیدا کردن لینک های شکسته:

یافتن پیوندهای شکسته با استفاده از Ahrefs

Ahrefs ابزاری عالی برای متخصصان سئو است. این ابزار بینش  دقیقی از سئو در مورد وب سایت خود یا هر یک از رقبای شما ارائه می دهد.

شما می توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقبا ، و نظارت بر سلامت سایت از جمله پیدا کردن لینک های خراب استفاده کنید.

ابتدا باید یک حساب کاربری Ahrefs ثبت کنید. این یک سرویس پولی است و و هزینه استفاده از این ابزار از 99 دلار در ماه شروع می شود. همچنین می توانید یک نسخه آزمایشی کامل از این ابزار را برای 7 روز با قیمت 7 دلار فعال کنید.

پس از ورود به پیشخوان Ahref ، باید نام دامنه خود را در فیلد تعیین شده وارد کنید.

آموزش قدم به قدم پیدا کردن و رفع لینک های شکسته

ربات های ابزار Explorer اکنون در وب سایت شما را برای تهیه گزارش می خزند. این امر ممکن است بسته به میزان محتوای وب سایت شما ، مدتی طول بکشد.

پس از اتمام تهیه گزارش ، یک نتیجه کلی از وضعیت سایت خود مشاهده خواهید کرد. روی منوی “pages »best by links” کلیک کرده و گزارش خود را بر اساس وضعیت 404 تنظیم کنید.

آموزش قدم به قدم پیدا کردن و رفع لینک های شکسته

حال شما پیوند های شکسته شده یا خراب خود را مشاهده می کنید.

پیدا کردن لینک های خراب با استفاده از کنسول جستجوی گوگل

Google Search Console ابزاری رایگان است که توسط شرکت گوگل برای استفاده وبمستران ارائه شده است تا به آن ها کمک کند بینش خوبی از سایت خود در نتایج جستجو گوگل داشته باشندد. همچنین به وبمستران راجع به خطاهایی از جمله خطاهای 404 که ناشی از یک لینک خراب است را اخطار می دهد و آن ها باخبر می سازد.

پس از ورود به حساب کنسول جستجوی گوگل خود ، در فهرست سمت چپ روی گزینه “Coverage” کلیک کنید.

آموزش قدم به قدم پیدا کردن و رفع لینک های شکسته

به صفحه ایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید خواهید رفت  روی گزینه ”Submitted URL not found 404″ کلیک کنید تا لیست تمام صفحات 404 سایت خود را ببینید.

 

همچنین افزونه های زیادی برای پیدا کردن لینک های شکسته در وب سایت وردپرس توسعه داده شده اند. یکی از بهترین افزونه ها برای این کار افزونه  Broken Link Checker می باشد که به راحتی پیوند های شکسته و خراب موجود در وب سایت شما را پیدا می کند.
با این که افزونه های وردپرس کارایی بسیار بالایی دارند ولی توصیه می کنیم برای پیدا کردن لینک های شکسته از این افزنه ها استفاده نکنید زیرا این افزونه ها از منابع هاست شما استفاده خواهند  کرد و فضای آن را اشغال می کنند و باعث کند شدن وب سایت شما می شوند.

چگونه لینک های شکسته و خطای 404 را در وردپرس برطرف کنیم؟

تا اینجای کار شما یاد گرفتید که چگونه لینک های شکسته را در وب سایت خود پیدا کنید حال بهترین روش برای رفع لینک های شکسته شده و خطاهای 404 ریدایرکت کردن این صفحات می باشد.

راحت ترین روش برای ریدایرکت کردن این صفحات نصب و استفاده از افزونه Redirection است.
پس نصب این افزونه وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و به ادرس “ابزارها » Redirection” بروید.

آموزش قدم به قدم پیدا کردن و رفع لینک های شکسته

حال در بخش “افزودن تغییر مسیر تازه” در فیلد اول URL لینک خراب خود را وارد کنید و در فیلد دوم URL صفحه ایی که قصد دارید این صفحه به آن ریدایرکت شود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه “Add Redirect” کلیک کنید.

ولی این افزونه نیز فضای هاست شما اشغال می کند و باعث کند شدن وب سایت می شود شما می توانید برای جلوگیری از این امر برای ریدایرکت کردن از هاست خود اقدام کنید برای آشنایی با چونگی این امر مقاله “آموزش ریدایرکت کردن یک آدرس به آدرس جدید در هاست” را مطالعه بفرمایید.

حال شما می توانید تمام صفحات 404 و لینک های شکسته شده وب سات خود را به صفحات جدید ریدایرکت کنید.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد، اگر مشکل یا سوالی برای شما پیش آمده است آن را در قسمت نظرات پایین همین صفحه مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *