مدیریت سرور

نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل

بهینه سازی وب سایت از طریق فعال سازی Gzip در cPanel

آیا به دنبال آموزش نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل و فعال سازی Gzip  برای بهینه سازی سرعت وب سایت هستید؟ پس با ما همراه باشید.

سرعت لود شدن وب سایت همیشه از مقوله های مهم برای بهبود سئو یک وب سایت می باشد و موتورهای جستجو حساسیت زیادی در این مورد نشان می دهند. یکی از راه های مهم برای افزایش سرعت وب سایت، فشرده سازی صفحات می باشد. فعال کردن فشرده سازی Gzip با استفاده از ابزار  Optimize Website در سی پنل می تواند حجم صفحات وب سایت شما را تا 60 درصد کاهش دهد و تاثیر بسزایی در افزایش سرعت لود شدن وب سایت شما داشته باشد.

افزایش سرعت لود شدن وب سایت علاوه بر اینکه تاثیر مستقیم در بهبود سئو وب سایت شما دارد، باعث بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز می شود و حس اعتماد به وب سایت شما را در کاربران افزایش می دهد. انتخاب یک سرور مجازی پرقدرت و با سرعت بالا نیز می تواند تاثیر شگفت آوری بر روی سرعت وب سایت داشته باشد.

آموزش نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل

ابتدا وارد کنترل پنل هاست سی پنل خود شوید، کمی به سمت پایین اسکرول کنید تا باکس Software را مشاهده کنید سپس در این باکس بر روی آیکون گزینه  Optimize Website کلیک نمایید.

 

نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل

 

 

در این صفحه در قسمت Compress Content سه گزینه را مطابق تصویر زیر مشاهده خواهید کرد، به تشریح هر یک از آن ها می پردازیم:

 

نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل

 

Disabled: انتخاب این گزینه به معنی غیرفعال بودن بهینه سازی Gzip در وب سایت شما می باشد.

Compress All Content: با انتخاب این گزینه تمام محتوای وب سایت شما مانند تصاویر، موسیقی، ویدئوها و… بهینه سازی خواهند شد و سرعت انتقال داده بین سرور و مرورگر کاربر تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

Compress the specified MIME types: با انتخاب این گزینه می توانید نوع محتوایی را که قصد بهینه سازی آن را دارید در کادر پایین این گزینه مشخص نمایید. در این بخش شما می توانید انوع مختفی از MIME مانند text/html text/plain text/xml که مثال خود سی پنل می باشد را انتخاب کنید.

نکته: اگر اطلاعات کافی از نحوه عملکرد Mime ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از گزینه Compress All Content می باشد.

 

سپس بعد از انتخاب گزینه مورد نظر خود بر روی دکمه آبی رنگ Update Setting کلیک نمایید تا بهینه سازی محتوای وب سایت شما انجام گردد.
مشاهده پیام سبز رنگ که در تصویر زیر مشاهده می کنید به معنی این است که بهینه سازی Gzip با موفقیت برای وب سایت شما فعال گردیده است.

 

نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل

 

شما می توانید از وب سایت giftofspeed برای تست فعال بودن Gzip، و از وب سایت gtmetrix برای تست سرعت وب سایت خود استفاده کنید.

 

 

نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل

 

امیدواریم اموزش نحوه استفاده از ابزار Optimize Website در سی پنل از وبلاگ سرودیتا ارائه دهنده برترین سرور مجازی برای شما مفید واقع گردد.

 

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *