مدیریت سرور

نحوه مسیریابی ایمیل با Email Routing در سی پنل

آیا به دنبال آموزش نحوه مسیریابی ایمیل با Email Routing در هاست سی پنل می گردید؟ پس با ما همراه باشید.

معمولا، ایمیل های دریافتی از یک فیلتر اسپم و هرزنامه ایمیل می گذرند و سپس ایمیل های صحیح به میل سرور انتقال داده می شوند.
Email Routing قدمی فراتر از فیلتر هرزنامه می باشد و به شما را قادر می سازد تا ایمیل ها را بر اساس قوانین سفارشی کپی یا ریدایرکت کنید. این قوانین می تواند بر اساس فرستنده، گیرنده و یا پارامترهای بسیار دیگری اعمال شوند.

این ابزار به شما امکان پیکربندی ایمیل های دریافتی دامنه را می دهد، به عنوان مثال می توانید از ابراز Email Routing به عنوان برنامه پشتیبان یا بکاپ ایمیل استفاده کنید، به نحوی که می توانید آدرس ایمیل های پشتیبان برای مواقع اضطراری مشخص کنید، برای مثال اگر سرور شما به صورت ناگهانی قطع شود شما ایمیل های خود را از دست نخواهید داد و ایمیل های دریافتی در هنگام قطع بودن سرور به آدرس ایمیل های پشتیبان ارسال می شوند.

 

چرا به Email Routing احتیاج داریم؟

مسیریابی ایمیل با Email Routing در هاست سی پنل به شما کمک می کند تا ایمیل های مبهم را ردیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که ایمیل ها به دست فرد یا افراد مربوط به آن خواهد رسید.

از دلایل اصلی الزام به استفاده از ابزار EMAIL Routing می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • سازماندهی صندوق ورودی: با این ابزار شما امکان خواهید داشت تا ایمیل ها را بر اساس فرستنده، موضوع یا پارامتر های دیگر به بهش یا شخص مناسب ارسال کنید. با استفاده از سرویس StrataMail Webservio حتی می توانید ایمیل ها را به صورت خودکار به پوشه های خاصی هدایت کنید.
  • ایمیل های فروش را به شخص یا بخش مناسب ارسال کنید
  • رضایت مشتری را بهبود ببخشید
  • برای نظارت و پاسخگویی، می توان ایمیل ها را به طور خودکار برای مدیران کپی کنید
  • می توانید ایمیل های مهم را بایگانی کنید

 

آموزش مسیریابی ایمیل با Email Routing در هاست سی پنل

ایتدا وارد کنترل پنل هاست سی پنل شوید، سپس باکس Email را پیدا کنید و در این باکس بر روی آیکون Email Routing کلیک کنید.

 

نحوه مسیریابی ایمیل با Email Routing در سی پنل

 

وارد صفحه Email Routing می شوید، دامنه مورد نظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنید؛ در صورتی که فقط یک دامنه به هاست شما متصل باشد به صورت خودکار آدرس این دامنه انتخاب می شود.

 

نحوه مسیریابی ایمیل با Email Routing در سی پنل

 

 

سپس در بخش Configure Email Routing چهار گزینه را مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

نحوه مسیریابی ایمیل با Email Routing در سی پنل

 

(Automatically Detect Configuration (recommended
با انتخاب این گزینه سی پنل به صورت خودکار یکی از تنظیمات زیر را برای پیکربندی تنظیمات مسیر یابی ایمیل در هاست سی پنل تعیین می کند. سی پنل از MX Record فعلی برای انتخاب مناسب ترین تنظیمات استفاده می کند.

 

Local Mail Exchanger
اگر این گزینه را انتخاب کنید ایمیل های دریافتی در صندوق پست محلی ذخیره می شوند. اگر یک MX Record با اولویت بالاتر وجود داشته باشد، ایمیل ها توسط سرور به هردو دامنه مسیر دهی می شوند.

 

Backup Mail Exchange
با انتخاب این گزینه سرور به عنوان مبدل ایمیل پشتیبان می شود و تا زمانی یک مبدل ایمیل پایین تر در دسترس باشد، ایمیل را برای دامنه نگهداری می کند. دامنه به عنوان یک سزویس Backup Mail Exchanger عمل خواهد کرد و ایمیل ها را تا زمانی Exchanger اصلی در دسترس قرار بگیرد در صف انتظار نگاه خواهد داشتو

 

Remote Mail Exchanger 

با انتخاب این گزینه به سی پنل اطلاع می دهید که مبل سرور شما خارج از هاست می باشد و دامنه تمام ایمیل ها را رد خواهد کرد.

 

نحوه مسیریابی ایمیل با Email Routing در سی پنل

 

در انتها پس از انتخاب گزینه مورد نظر بر روی دکمه آبی رنگ Change کلیک کنید تا تغییرات مد نظر شما اعمال شوند. گزینه انتخابی شما بولد خواهد شد.

 

امیدواریم آموزش نحوه مسیریابی ایمیل با Email Routing در هاست سی پنل برای شما مفید واقع گردد.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *