مدیریت سرور

دانلود و آموزش نرم افزار Putty ( پوتی ) برای سرورهای لینوکسی

putty (پوتی) یک نرم افزار رایگان برای اتصال به سرورهای مجازی با انواع سیستم عامل‌های لینوکس ،  یونیکس و مکینتاش است که برای استفاده در سیستم عامل مایکروسافت ویندوز طراحی شده است و از پروتکل هایی نظیر ssh ،  telnet ، rlogin ، raw ، serial  پشتیبانی می‌کند.

در این مقاله قصد داریم لینک‌های دانلود نرم‌افزار putty را ارائه داده و آموزش استفاده از این نرم‌افزار را برای اتصال به سرورهای مجازی سرودیتا  ارائه کنیم.

دانلود نرم افزار Putty (پوتی) برای ویندوز

می توانید این نرم افزار را از سایت putty به صورت رایگان و با هر فرمتی که مورد نیازتان است، دانلود کنید.

برای ورود به صفحه دانلود این نرم افزار بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه دانلود نرم افزار putty

و اگر قصد دارید از این نرم افزار برای ویندوز استفاده کنید و نمی توانید فرمت مخصوص به سیستم عامل خود را در صفحه دانلود سایت اصلی پیدا کنید، می توانید با توجه به ساختار پردازنده سیستم عامل ویندوز خود با استفاده از لینک های زیر این نرم افزار را دانلود کنید.

پوتی برای ویندوز 32 بیتی

پوتی برای ویندوز 64 بیتی

آموزش اتصال به سرور مجازی لینوکس با نرم افزار putty (پوتی)

برای اتصال به سرور مجازی لینوکسی نیاز است تا از  پروتکل SSH استفاده کنید.

برای این منظور مطابق تصویر زیر از شاخه session وارد قسمت نمایش داده شده در تصویر شوید.

دانلود و آموزش نرم افزار Putty

 

سپس در قسمت Host Name آدرس آی پی سرور مجازی خود یا آدرس دامنه مرتبط به آن را وارد کنید و همانند تصویر بالا گزینه SSH را انتخاب کنید.

در مرحله بعد بر روی دکمه Open کلیک کنید تا همانند تصویر زیر وارد ترمینال مخصوص ورود به سرور مجازی شوید.

در این قسمت، ابتدا نام کاربری سرور مجازی خود را وارد کنید. معمولا نام کاربری سیستم عامل های خانواده لینوکس root می باشد.

سپس گذرواژه سرور مجازی خود را وارد کنید.

دقت کنید که به جهت حفظ امنیت بیشتر، نوشته‌ای به هنگام تایپ نمایش داده نمی شود.

همینطور برای paste کردن پسورد خود از محل دیگر باید در داخل ترمینال راست کلیک کنید. با این کار پسورد در قسمت مورد نظر کپی خواهد شد، اما نوشته قابل نمایش نیست و با فشردن کلید enter شما داخل سرور مجازی خواهید شد.

دانلود و آموزش نرم افزار Putty

و با صفحه‌ای مشابه تصویر بالا روبه رو خواهید شد که شامل مشخصاتی مانند سیستم عامل سرور مجازی، تاریخ آخرین ورود به سرور مجازی و موارد دیگری است.

در این مقاله نحوه اتصال به سرور مجازی با استفاده از نرم‌افزارputty را فرا گرفتید و حال می توانید اقدامات مورد نظر خود از جمله نصب Linux, Apache, MySQL, PHP را انجام دهید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *