مدیریت سرورسئو

آموزش تصویری استفاده از CloudFlare (کلود فلر)

 کلود فلر چیست (CloudFlare

کلود فلر یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده CDN در جهان است. کلود فلر برای هاست های داخل ایران توصیه نمی شود چون ممکن است در زمان هایی با اختلال مواجه شود و بهتر است برای هاست و سرور مجازی ایران از CDN های داخلی استفاده نمایید.

برای اینکه با CDN و مزایای آن آشنا شوید مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

CDN چیست؟ کاربرد cdn چیست؟ تاثیر CDN بر سرعت و امنیت سایت

در این مقاله ما به آموزش استفاده از CloudFlare (کلود فلر) خواهیم پرداخت و تمام نکات مهم استفاده از آن را خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آموزش تصویری استفاده از CloudFlare

سرویس رایگان شرکت کلودفلر شامل یک پنل با امکان استفاده از CDN  با پهنای باند نامحدود  یک SSL رایگان 2 ساله می باشد، DNS های سرویس رایگان شامل DNS هایی است که خود این شرکت به شما می دهد و شما نمی توانید از DNS اختصاصی خود استفاده کنید.

آموزش نصب DNS کلود فلر

ابتدا به سایت کلودفلر مراجعه نمایید و در صورت داشتن اکانت وارد اکانت خود شوید و در غیر این صورت برای خود یک اکانت بسازید.

سپس وب سایت خود را از قسمت Add site اضافه نمایید.(دقت کنید نیازی به ورود www. http: نیست و فقط به صورت domain.com وارد نمایید.)

آموزش تصویری استفاده از CloudFlare

سپس از تصویر زیر پلن مورد نظر خود را انتخاب نمایید.(در این آموزش پلن رایگان انتخاب شده است)

آموزش تصویری استفاده از CloudFlare

پس از کلیک بر روی confirm plan وب سایت شما مورد اآنالیز قرار گرفته و اطلاعات dns و ip به نمایش در می آید سپس بر روی Continue کلیک کلید و وارد صفحه ای همانند تصویر زیر شوید.

آموزش تصویری استفاده از CloudFlare

در تصویر فوق از شما خواسته می شود که از جایی که دامنه خود را خریداری نموده اید نیم سرور های فعلی را حذف کرده و نیم سرور هایی که کلودفلر معرفی کرده را جایگزین آن ها کنید.

تغییر نیم سرور های دامنه ممکن است از 1 تا 72 ساعت به طول انجامد مخصوصا در دامنه‌های ir.

پس از ست شدن نیم سرورها بر روی دامنه در کلودفلر همانند تصویر زیر با عبارت زیر رو به رو خواهید شد که مهر تاییدی بر حسن انجام کار می باشد.

Great news! Cloudflare is now protecting your site

Here are some commonly used options to review.

آموزش تصویری استفاده از CloudFlare

تنظیم IP و DNS اختصاصی

اگر شما بعد از نصب کلودفلر اقدام به خرید IP و DNS نمودید می توانید همانند تصویر زیر از طریق بخش DNS ها اطلاعات مورد نظر خود را در کلودفلر ثبت نمایید.

آموزش تصویری استفاده از CloudFlare

 

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *