مدیریت سرور

نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

آیا به دنبال آموزش نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel هستید؟ پس با این آموزش از وبلاگ سرودیتا ما همراه باشید.

 

استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

به طور پیش فرض دسترسی به دیتابیس mysql از یک سرور دیگر به دلایل امنیتی مسدود می باشد؛ گاهی ممکن است شما به هر دلیلی قصد داشته باشید از راه دور به سرور پایگاه داده خود دسترسی ایجاد کنید، در این حالت شما می توانید از ابزار Remote MySQL® در Cpanel برای این امر استفاده کنید.

 

استفاده از ابزار ریموت MySQL می تواند دلایل متعددی داشته باشد:
از این ابزار می توانید برای فراخوانی اطلاعات یک وب سایت توسط وب سایت دیگری استفاده کنید. برای مثال اگر شما مدیر یک وب سایت باشید و  وب سایت دوم خود را راه اندازی کنید، می توانید با استفاده از ابزار ریموت MySQL در سی پنل امکانی را فراهم نمایید تا کاربران وب سایت اول شما با همان نام کاربری در وب سایت دوم شما نیز به فعالیت بپردازند.
همچنین از ابزار ریموت mysql در سی پنل می توانید برای جدا کردن اطلاعات دیتابیس از سایر اطلاعات استفاده کنید.

 

آموزش نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

ابتدا وارد کنترل پنل هاست سی پنل خود شوید، کمی اسکرول کنید تا باکس database را مشاهده نمایید، سپس در این باکس بر روی آیکون گزینه Remote MySQL کلیک نمایید.

 

نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

 

وارد صفحه ایی همانند تصویر زیر خواهید شد:

 

نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

 

در این صفحه می توانید آدرس IP سروری که می خواهید با SQL شما ارتباط برقرار کند را در فیلد

نکته: در صورتی که قصد داشته باشید دسترسی به SQL را برای تمام ای پی ها فعال کنید، عبارت ” % ” وارد کنید. (در این مورد احتیاط کنید)

سپس بر روی گزینه آبی رنگ Add host کلیک نمایید تا تنظیمات شما اعمال گردد.

 

نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

 

مشاهده پیام ” The host …. was added to the access list ” به این معنی است که تنظیمات شما به درستی اعمال گردیده است. حال شما می توانید با IP وارد شده به MySQL دسترسی داشته باشید و با آن ارتباط برقرار کنید.

 

نحوه حذف دسترسی در Remote MySQL

در صورت نیاز به حذف دسترسی ایجاد شده در صفحه Remote MySQL® کمی اسکرول نمایید تا بخش Manage Access Hosts را مشاهده نمایید.

برای حذف دسترسی ایجاد شده، از بخش Remove بر روی گزینه Delete مقابل IP مورد نظر کلیک نمایید.

 

نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

 

صفحه ایی همانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد، بر روی گزینه آبی رنگ  Remove Access Host کلیک نمایید تا فرآیند حذف دسترسی انجام گردد.

 

نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

 

مشاهده پیام سبز رنگ “ Removed Host “….” from the access list ” به شما اطلاع می دهد که فرآیند حذف دسترسی با موفیقت به پایان رسیده است.

 

نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel

 

امیدواریم آموزش نحوه استفاده از ریموت MySQL در Cpanel برای شما مفید واقع گردد. در صورت برخورد با هرگونه مشکلی در فرآیند ایجاد دسترسی در ریموت MySQL، آن را در قسمت نظرات پایین همین صفحه مطرح نمایید تا کارشناسان وب سایت سرودیتا شما را راهنمایی کنند.

 

 

 

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *