مدیریت سرورسئو

آموزش ریدایرکت کردن یک آدرس به آدرس جدید در هاست سی پنل

ریدایرکت چیست؟
ریدایرکت انتقال یک URL به URL دیگر است. این تغییر مسیرها برای اهداف مختلف از جمله جابه جایی دامین وب سایت به یک دامنه جدید یا تغییر دادن url های داخلی سایت به منظور مرتب سازی و دسته بندی جدید و یا بازیابی اعتبار صفحات پاک شده و خطاهای 404، داشتن چند دامین برای یک وبسایت،داشتن صفحات تکراری و… در یک وب سایت انجام می شود.
تغییر مسیر URL در اصل URL شما را  به  صفحه دیگری انتقال می دهد. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما  “sarvdata.com” را داشته اید و می خواهید بازدید کنندگان به جای آن به “sarvdata.ir” هدایت شوند. شما می توانید از ریدایرکت استفاده کنید تا این امر به راحتی انجام شود. سپس هر کس که URL قدیمی شما را وارد کند بلافاصله به آدرس جدید شما هدایت می شود.

در این مقاله از سایت سرودیتا به آموزش نحوه ریدایرکت در cpanel خواهیم پرداخت.

آموزش redirect کردن آدرس ها در هاست Cpanel

برای این کار ابتدا وارد صفحه هاست سی پنل خود شوید و بعد از وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود به داخل هاست خواهید رفت.

 

آموزش ریدایرکت کردن یک آدرس به آدرس جدید در هاست سی پنل

در سربرگ domains بر روی گزینه “redirects” کلیک کنید وارد صفحه ایی همانند تصویر پایین خواهید شد.

آموزش ریدایرکت کردن یک آدرس به آدرس جدید در هاست سی پنل

اولین تب که مشاهده می کنید “type” است. این تب دارای دو گزینه است، “Permanent 301” و “Temporary 302” که هرکدام را برای شما شرح می دهیم:

“Permanent 301” : این نوع ریدایرکت یک تغییر مسیر دائمی است. این یکی از متداول ترین روش ها برای پیاده سازی ریدایرکت در وب سایت شماست. این شیوه تغییر مسیر برای اهداف SEO نیز سودمند است ، زیرا بیش از 90٪ اعتبار صفحه اول را به صفحه هدف منتقل می کند.

“Temporary 302” :  این نوع ریدایرکت یک تغییر مسیر موقت است و اغلب استفاده نمی شود. این مورد هنگامی استفاده می شود که شما به طور موقت صفحه را منتقل می کنید ، اما قصد دارید آن را دوباره به آدرس اینترنتی قدیمی برگردانید ، مانند زمانی که شما در حال انجام تعمیر و نگهداری وب سایت خود هستید. با این وجود ، ممکن است در هنگام طراحی مجدد وب سایت خود نیز از آن ها استفاده کنید. در این نوع ریدایرکت اعتبار صفحه اول به صفحه هدف منتقل نخواهد شد.

بعد از انتخاب نوع ریدایرکتی که می خواهید انجام شود تب دوم که مشاهده می کنید “https?://(www.)?” است.
در این تب نام دامنه یا زیر دامنه ایی که می خواهید ریدایرکت شود را انتخاب کنید.
(اگر می خواهید آدرس یک پرونده خاص (مانند info.html) را تغییر مسیر دهید ، آن را در قسمت “/” وارد کنید)

تب بعدی “Redirects to” است. در این تب url آدرس جدیدی که می خواهید کاربر به ان هدایت شود را وارد کنید. (می توانید یک آدرس از وب سایت خودتان را وارد کنید یا یک آدرس از یک وب سایت دیگر)

حالا در قسمت “www. Redirection” سه گزینه را مشاهده می کنید:

Only redirect with www : اگر این گزینه را انتخاب کنید ریدایرکت فقط زمانی انجام می شود که کاربر در آدرسی که وارد می کند www را نیز وارد کند.

Redirect with or without www : اگر این گزینه را انتخاب کنید با صرف نظر از اینکه کاربر www  را در اول آدرسی که وارد می کند اعمال کند یا خیر ریدایرکت انجام خواهد شد، این گزینه محتمل ترین و پر استفاده ترین گزینه برای انجام ریدایرکت می باشد.

Do Not Redirect www : با انتخاب این گزینه ریدایرکتت فقط زمانی انجام می شود که کاربر در آدرسی که وارد می کند www را وارد نکند.

هرکدام از این سه گزینه را که با نیاز شما سازگار است انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه آبی رنگ “add” کلیک کنید و کمی منتظر بمانید تا ریدایرکت انجام شود.

“Wild Card Redirect”

اگر می خواهید همه صفحات یک وب سایت را در وب سایت دیگری با همان آدرس سایت اول انتقال دهید گزینه “Wild Card Redirect” را انتخاب کنید.
برای مثال شما در این قسمت انتخاب می کنید که دامنه “sarvdata.com” به دامنه “sarvdata.ir” ریدایرکت شود در این صورت صفحه “sarvdata.com/blog” نیز به صفحه “sarvdata.ir/blog” ریدایرکت می شود.

“Current Redirects”

اگر کمی در صفحه اسکرول کنید به قسمت “Current Redirects” خواهید رسید، در این قسمت تمام ریدایرکت هایی که انجام دادید را می توانید مشاهده کنید و به این نکته توجه داشته باشید شما امکان ویرایش ریدایرکت ها را ندارید و اگر قصد دارید آدرس صفحه هدف را تغییر دهید باید ریدایرکت مورد نظر را حذف کنید و دوباره تمام مراحل گفته شده را انجام دهید.

اگر سوالی در مورد ریدایرکت کردن از طریق هاست cpanel دارید در قسمت نظرات، پایین همین صفحه مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *