مدیریت سرورسئو

CDN چیست؟ کاربرد CDN چیست؟ تاثیر CDN بر سرعت و امنیت سایت

CDN چیست؟

در این مقاله قصد داریم شما را با امکان جدیدی به نام CDN آشنا کنیم که مخفف عبارت  Content Delivery Network به معنی شبکه تحویل محتوا می باشد. در واقع CDN شبکه ای شامل گره های پخش شده در سراسر یک منطقه خاص مثل یک کشور، یک قاره و یا چند قاره می باشد که وظیفه تحویل سریع اطلاعات به کاربران را داراد.

هر کاربر زمان ارسال درخواست برای بازدید از یک وب سایت به نزدیک ترین سرور موجود در شبکه CDN متصل می گردد و اطلاعات خود را سریع تر از زمانی که به سرور اصلی وب سایت متصل می شود دریافت خواهد کرد. یک CDN متناسب با دستوراتی که از سرور اصلی دریافت می کند اطلاعات را ذخیره کرده و می تواند این اطلاعات را با تغییر اطلاعات سرور اصلی بروز نماید.

 

مزایای استفاده از CDN چیست؟

استفاده از CDN دارای مزیت های بسیاری برای وب سایت و سروری که از آن استفاده می کند به همراه دارد که در ادامه به بررسی چند مورد مهم از مزایای استفاده از CDN خواهیم پرداخت.

افزایش امنیت سایت‌

امنیت مهم ترین بحث این روزهای فضای اینترنت می باشد که تاثیر به سزایی در رشد و سقوط یک کسب و کار آنلاین دارد. CDN ها از طریق مدیریت حقوق دیجیتال امنیت اطلاعات شبکه خود را فراهم می کنند و می توانند از طریق احراز هویت کاربر دسترسی کاربران اسپمر را محدود سازند.

افزایش سرعت سایت و رضایت مخاطبان

CDN به خاطر نمایش اطلاعات از نزدیک ترین سرور به مخاطبان باعث افزایش سرعت سایت شده و تاثیر به سزایی در جلب رضایت مخاطبان سایت مورد نظر دارد و با افزایش تعداد بازدید کنندگان در یک زمان خاص با کاهش سرعت مواجه نمی شود.

بهبود وضعیت سئو سایت و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل

موتورهای جستجو مثل گوگل برای کسب رضایت کاربران خود سرعت سایت را یکی از ملاک های مستقیم دخیل در رتبه بندی وب سایت می دانند و اطلاعات سرعت دسترسی کاربران به سایت را از طریق ابزارهای خود مثل مرورگر گوگل کروم جمع آوری می کنند.

جلوگیری از حملات DDOS به سرور سایت

CDN بهترین راهکار برای جلوگیری از حملات DDOS می باشد.

حملات DDOS به مجموعه اقداماتی گفته می شود که فرد اسپمر برای ضربه زدن به سرور سایت از آن استفاده می کند بدین صورت که با استفاده از چند سرور قدرتمند درخواست های زیادی را به سرور سایت ارسال می کند و ممکن است به سرور سایت خسارت های جبران ناپذیری وارد کند.

CDN بخاطر وجود چندین وب سایت پرقدرت جلوی حملات DDOS را گرفته و از بروز مشکل برای سرور اصلی سایت جلوگیری می کند.

هزینه پایین استفاده از DNS

سرور های DNS  بخاطر استفاده تعداد بالای کاربران از این شبکه و عدم نیاز به آنالیز داده های زیاد نسبت به مزایای بالای آن هزینه پایینی داشته و بسیار با صرفه هستند.

کاهش مصرف ترافیک اصلی سرور

استفاده از CDN  باعث می شود که کاربران نیازی به بازخوانی اطلاعات از سرور اصلی سایت نداشته باشند و به همین خاطر پهنای باند مصرفی سرور اصلی افزایش می یابد و مصرف ترافیک آن کاهش پیدا می کند که این موارد به نسبت هزینه های کمتری را بر مدیر یک کسب و کار تحمیل می کند.

CDN رایگان

استفاده از CDN برای هر وب سایتی اکیدا توصیه می شود و بهتر است از CDN های با پلن های پولی استفاده نمایید. اما اگر کسب و کار شما کوچک است و هنوز به درآمد کافی برای پرداخت هزینه های CDN نرسیده اید می توانید از CDN رایگان برای سرور مجازی سرودیتا استفاده نمایید که بهترین نمونه خارجی CDN مربوط به شرکت کلودفلر (Cloudflare) و نمونه داخلی CDN نیز می توان از ابرآروان (arvancloud) نام برد که پلن های پایه و برای وب سایت های کم بازدید به صورت رایگات عرضه می شود.

10 شرکت معروف ارائه دهنده CDN

در پایان این مقاله 10 شرکت معروف ارائه دهنده CDN  با کیفیت را خدمت شما ارائه خواهیم داد که می توانید برای تهیه CDN های با کیفیت بسیار بالا به این وب سایت ها مراجعه نمایید.

  1. Cloudflare
  2. Fastly
  3. KeyCDN
  4. MetaCDN
  5. StackPath
  6. MaxCDN
  7. Amazon CloudFront
  8. Azure CDN
  9.  CDN77
  10. Leaseweb

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *