برنامه نویسی

راهنمای خرید سرور مجازی

با توجه به افزایش روز افزون تنوع در میان انواع سرور های مجازی و سوالات کاربران در رابطه با انواع سرور ها با توجه به کاربرد آنها، بر آن شدیم تا راهنمای خرید سرور مجازی را در یک مقاله به صورت مختصر خدمت کاربران گرامی توضیح دهیم و شما را در راه تهیه یک سرور مجازی مناسب طبق کسب و کارتان راهنمایی کنیم. در ابتدای مقاله ما توضیحی مختصر به منظرو آشنا نمودن شما با مفهوم سرور مجازی و ویژگی های سرور های مجازی ارائه خواهیم داد و سپس در ادامه‌ی مقاله شما را با کاربرد های انواع سرور مجازی و معیار های خرید یک سرور مجازی مناسب آشنا خواهیم کرد. اگر پس از مطالعه‌ی این مقاله، همچنان سوالاتی در ذهن شما بی پاسخ ماند و یا نیاز به راهنمایی بیشتر در زمینه خرید سرور مجازی داشتید می‌توانید با مراجعه به بخش پشتیبانی سرو دیتا سوالات خودتان را از پشتیبان های ما بپرسید. پشتیبان های سرو دیتا به صورت 24 ساعته آنلاین هستند و در اسرع وقت جوابگوی سوالات شما و آماده رفع چالش های پیش آمده برای شما در زمینه سرور های مجازی می‌باشند.

سرور مجازی چیست؟

ابتدا اجازه دهید به طور خلاصه با مفهوم سرور مجازی و تفاوت این نوع سرور ها با سرور های اشتراکی و سرور های اختصاصی آشنا شویم. سرور مجازی یا VPS(Virtual Private Server) به طور کلی یک سرور اختصاصی می‌باشد که به وسیله مجازی ساز به چند بخش با منابع جداگانه و محیطی ایزوله به منظور امنیت بیشتر تقسیم می‌شود. در سرور های مجازی بر خلاف سرور های اشتراکی، شما محیطی مشترک با سایر کاربران ندارید و همچنین آی‌پی سرور شما با آی‌پی باقی کاربران تفاوت می‌کند که این امر موجب امنیت بالای این نوع از سرور ها شده است. همچنین مزیت سرور های مجازی نسبت به سرور های اختصاصی در قیمت مناسب و مقرون به صرفه این سرور ها می‌باشد به صورتی که شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتری نسبت به سرور های اختصاصی، صاحب یک سرور با همان مشخصات و منابع و امنیت شوید.

ویژگی های سرور مجازی:

  • یکی از ویژگی های سرور مجازی اختصاصی بودن منابع پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات می‌باشد که موجب امنیت سرور مجازی می‌شود.
  • شما می‌توانید با هر لوکیشنی و با هر دیوایسی، با در دست داشتن نام کاربری و پسوورد سرور مجازی خود به سرور دسترسی داشته باشید و امکان مدیریت سرور مجازی خود را از راه دور داشته باشید.
  • با توجه به انواع سیستم عامل ها و منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرد این امکان را دارید که نرم‌افزارهای دلخواه و کاربردی خودتان که به آنها نیاز دارید را روی سرور مجازی نصب کنید.
  • امکان ارتقای منابع در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • امکان میزبانی تعداد بالایی وب‌سایت بدون محدودیت، در صورت کافی بودن منابع
  • در اختیار داشتن IP اختصاصی به منظور استفاده از بازار های مالی بین المللی
  • امکان مدیریت سرور مانند خاموش یا روشن کردن سرور با دسترسی به کنترل پنل سرور
  • امکان نصب سیستم عامل ویندوز یا لینوکس
  • امکان عیب‌یابی سریع و انتقال اطلاعات به ماشین مجازی دیگر

 

کاربرد های سرور مجازی:

سرور های مجازی می‌توانند کاربرد های مختلف و متنوعی را خدمت کاربران ارائه دهند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب سرور: جهت سایت‌های پربازدید
  • ایمیل سرور: استفاده جهت میل سرور بدون محدویت تعداد ارسال ایمیل
  • اپلیکیشن سرور: جهت راه‌اندازی اپلیکیشن خاص با منابع اختصاصی
  • دیتابیس سرور: عدم محدودیت استفاده از حجم دیتابیس در استفاده از vps

معیار های خرید سرور مجازی:

کاربران هنگام خرید میبایستی به فاکتور ها و معیار های مهم دقت نمایند تا پس از خرید و صرف هزینه دچار نگرانی و اضطراب حاصل از کیفیت کم سرور مجازی نشوند. شما با در نظر گرفتن معیار هایی که در ادامه خدمت شما توضیح داده خواهد شد می‌توانید انتخاب ایده‌آل خود را متناسب با کسب و کار و بودجه خودتان داشته باشید تا پس از تهیه سرور مجازی، با افت کیفیت سرور و هدر رفت بودجه‌تان مواجه نشوید.

موقعیت جغرافیایی سرور

یکی از معیار های مهم هنگام تهیه‌ی سرور مجازی توجه به لوکیشن سرور است. سرور های با موقعیت های جغرافیایی مختلف دارای کاربرد های متنوعی می‌باشند که برای مثال می‌توان به سرور مجازی فنلاند که به منظور دور زدن محدودیت های بازار معاملاتی بایننس کمک می كند و يا به سرور مجازی آمريكا كه مناسب استفاده برای فعالیت در بازار معاملاتی فارکس می باشد اشاره نمود. البته ما در سرو دیتا سرور هایی با موقعیت های جغرافیایی متفاوت داریم که هر کدام در نوع خود به کمک کاربران آمده و شما را در راه پیشرفت کسب و کارتان همراهی خواهند نمود.

از جمله سرور های مجازی سرو دیتا که با توجه به موقعیت جغرافیایی طبقه بندی می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرور های مجازی با موقعیت ایران مناسب وبسایت هایی که کاربران ایرانی دارند و مناسب افرادی که در بازار معاملاتی بورس ایران فعالیت دارند به منظور ثبت سفارش های خود در کمترین زمان و پایین ترین پینگ تایم
  • سرور های مجازی با موقعیت فنلاند و هلند که معمولا به منظور بارگذاری وبسایت های مختلف و فعالیت در بازار های معاملاتی ارز دیجیتال بین المللی مانند بایننس و کوکوین کاربرد دارند
  • سرور های مجازی با موقعیت آمریکا که مناسب تریدر های گرامی فعال در بازار فارکس هستند که با پینگ تایم پایین و نزدیکی به اکثر بروکر های فعال موجب ثبت سفارش در کمترین زمان ممکن می شوند
  • سرور های مجازی با موقعیت آلمان که مناسب انواع فعالیت ها از جمله بارگذاری وبسایت های مختلف هستند

منابع سرور

یکی از فاکتور های دیگر که هنگام خرید سرور مجازی بایستی بدان توجه نمایید منابعی هست که با خرید سرور در اختیار شما قرار داده می شود. منابع سرور های مجازی از جمله پردازنده، رم و حافظه تاثیر به سزایی در کیفیت نحوه عملکرد و پاسخدهی سرور شما دارند که میبایستی با دقت کامل این منابع و نیاز های خود را بررسی نمایید و سپس اقدام به خرید سرور مجازی نمایید. البته سرور های مجازی ویژگی های مهمی دارند که می‌توان هر موقع که عملکرد سرور شما به دلیل کمبود منابع دچار اختلال شد منابع سرور را ارتقا داد و موجب بهبود عملکرد سرور شود.

دقت نمایید که هنگام خرید منابع سرور شما از آخرین نوع تکنولوژی موجود در بازار بهره ببرد تا سرعت و عملکرد و کیفیت خوب به همراه داشته باشد.

قیمت

یکی دیگر از فاکتور های مهم هنگام تهیه‌ی سرور مجازی بحث قیمت است. معمولا کسب و کار های نوپا به دلیل بودجه کمی که در اختیار دارند سرور های مجازی را به عنوان میزبان وبسایت خود انتخاب می‌نمایند که هم عملکرد و امنیت خوبی داشته باشد و همچنین از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد.

سخن آخر!

کاربرانی که به دنبال خرید سرور مجازی با کیفیت هستند و یا درباره سرور های مجازی هرگونه سوال و ابهامی در ذهن دارند، برای این منظور می‌توانند از مشاوران و کارشناسان مجموعه سرودیتا استفاده کنند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما با شرایط، پلن ها و منابع انواع سرور های مجازی آشنا شده و قیمت و قابلیت های آن ها را بدانید و در صورت داشتن هرگونه چالش ذهنی می توانید از خدمات مشاوره مجموعه سرو دیتا استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *