وردپرس

آموزش فارسی کردن وردپرس

پس از خرید سرور مجازی برای وب سایت اولین قدم نصب سیستم مدیریت محتوا (cms) مناسب وب سایت شما می باشد. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای این روزهای دنیای وب است که می توانید بدون داشتن دانش برنامه نویسی از آن استفاده نمایید.

برای دانلود وردپرس به زبان فارسی می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید و از زبان شیرین فارسی در پنل مدیریت وردپرس استفاده نمایید.

fa.wordpress.org/download

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر سایت بنده با وردپرس انگلیسی راه اندازه شده باشد آیا امکان این هست که وردپرس خود را به زبان فارسی تغییر دهیم.

در این مقاله آموزش فارسی کردن وردپرس را به زبان ساده در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای اینکار روش های متفاوتی وجود دارد که آسان ترین روش بدین صورت است که با مراجعه به قسمت تنظبمات و انتخاب زبان فارسی به جای زبان انگلیسی به  صورت اتوماتیک فایل های ترجمه فارسی بر روی وردپرس شما نصب خواهند شد.

1-تنظیمات وردپرس:

از طریق پیشخوان وردپرس به مسیر زیر مراجعه کنید.

Settings> General

سپس از قسمت Site Language زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب زبان مورد نظر خود در پایین صفحه بر روی Save Changes کلیک نمایید تا تغییرات شما اعمال گردد.

2-قرار دادن فایل ترجمه در وردپرس

در این روش به صورت دستی فایل ترجمه زبان مورد نظر خود را داخل هسته وردپرسی که بر روی وب سایت شما به زبان دیگری قرار دارد وارد کنید و ذخیره نمایید. که این امکان با ویرایش فایل wp-config.php میسر است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای دست یابی به فایل ترجمه فارسی وردپرس نیاز است تا یه سایت وردپرس مراجعه نمایید و وردپرس فارسی را از آدرس زیر دانلود کنید.

https://fa.wordpress.org/download

فایل زیپ وردپرس فارسی را دانلود نموده و به فایل languages در آدرس  wordpress\wp-content\languages مراجعه نمایید.

در پوشه languages فایل های متعددی وجود دارند که باید تمام فایل هایی که دارای فرمت mo. و po. هستند را کپی کنید و در مسیر زیر wp-content\languages که در داخل فایل های وردپرس سرور مجازی شما موجود می باشد جایگذین فایل های قبلی خود کنید.

پس از این اقدام نوبت به ویرایش فایل wp-config.php می رسد که باید کد مربوط به فعال سازی وردپرس را در آن قرار بدهید.

برای اینکار ابتدا فایل wp-config.php را که در داخل پوشه public_html قرار دارد انتخاب نموده بر روی گزینه edit کلیک نمایید.

کد زیر را در فایل مورد نظر بیابید.

define('WPLANG',")

و به جای کد بالا از این کد استفاده نمایید.

define(‘WPLANG’, ‘fa_IR’);

با این کار به وردپرس می فهمانید که از این به بعد به جای زبان تنظیم شده قبلی از زبان فارسی برای نمایش اطلاعات داشبود وردپرس استفاده نماید.

ممنون که برای مطالعه مقاله آموزش فارسی کردن وردپرس وقت گذاشتید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *