وردپرس

تعداد استاندارد افزونه های نصب شده در وردپرس

یقیقا سوالی که ذهن اکثر وبمستران را مشغول کرده این است که چه تعداد افزونه باید در یک وب سایت وردپرسی نصب گردد؟

نصب بعضی افزونه ها برای وب سایت وردپرس مهم و حیاتی می باشد ، این در حالی است که نصب تعداد زیادی افزونه در وردپرس بر سرعت، عمکلرد و امنیت سایت تاثیر خواهد گذاشت.

ما در این مقاله سعی داریم که تعداد معقول افزونه های نصب شده و ترکیب آن ها با هم به نحوی که تاثیر منفی در وب سایت وردپرس نداشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

تعداد استاندراد افزونه های نصب شده در وردپرس

افزونه های های وردپرس و نحوه عملکرد افزونه ها بر وب سایت

قبل از این که به طور کامل وارد این بحث شویم ، بیاید کمی درباره افزونه های وردپرس و نحوه عملکرد افزونه ها صحبت کنیم.

افزونه های وردپرس عملکردی همانند برنامه ها و اپلیکیشن ها در تلفن همراه برای وب سایت وردپرس شما دارند.
این افزونه ها عملکرد و ویژگی جدیدی مانند توانایی ایجاد فروشگاه آنلاین ، افزایش امنیت و سرعت ،ایجاد فرم تماس و… را به وب سایت وردپرس شما اضافه می کنند.

وردپرس با زبان برنامه نویسی php نوشته شده است به طبع افزونه های وردپرس نیز با همین زبان نوشته شده اند. کد php بر روی هاست وب سایت وردپرس شما نصب و اجرا می شوند و از منابع آن استفاده می کنند.

به همین دلیل شما باید در انتخاب هاست وب سایت وردپرس خود حساسیت به خرج دهید و یک شرکت هاستینگ خوب انتخاب کنید تا ابزار و گزینه های ساده ایی برای مدیریت منابع هاست خود به شما ارائه دهد تا بتوانید به صورت کارآمد وب سایت خود را راه اندازی کنید.

امکان استفاده از افزونه در نسخه 1.2 وردپرس با این سیستم اضافه شد. افزونه ها وردپرس مانند یک هدیه رویایی برای کاربران بوده است. وردپرس بدون افزونه ها مانند یک سوپر مارکت خالی از اجناس بود که جذابیت خاصی برای کارران نداشت.

دلایل ضروری بودن افزونه ها برای وب سایت وردپرس

 

اگرچه هسته وردپرس یک ساختار قدرتمند به عنوان سیستم مدیریت محنوا دارد ولی این افزونه ها هستند که باعث می شوند وردپرس محبوب ترین سیستم سایت ساز جهان شود.
تعداد افزونه های وردپرس هر ساله افزایش بسیار چشم گیری پیدا می کند به نحوی که تعداد افزونه های رایگان موجود در دایرکتوری رسمی وردپرس نزدیک به 6000 افزونه می رسد. به غیر از این هزاران افزونه دیگر وردپرس وجود دارد که توسط کمپانی ها و شرکت های غیر رسمی شخص ثالث توسعه داده شده و به فروش می رسند.

افزونه ها می توانند به شما در بهبود سئو وب سایت، افزایش امنیت وردپرس ، مدیریت کاربران و هزاران عملکرد دیگر کمک کنند. رشد و توسعه کسب کار اینترنتی شما بدون استفاده از افزونه های توسعه داده شده برای وردپرس کار بسیار مشکلی خواهد بود.

چه دلایلی باعث بد نامی افزونه های وردپرس می شود؟

هدف از توسعه دادن افزونه ها ، افزایش عملکرد های وردپرس است، تقریبا هرکاری را که بخواهید انجام دهید افزونه ایی برای آن توسعه داده شده است

هدف از افزونه ها گسترش وردپرس برای انجام تقریباً هر کاری است که می توانید تصور کنید. با این حال ، اکنون ما می بینیم که بسیاری از کاربران مبتدی احساس ترس یا محدودیت نسبت به پلاگین ها را دارند.

ولی بسیاری از کاربران از نصب و استفاده از افزونه ها امتناع می کنند . کاربران در مورد عملکرد ، امنیت و ویژگی های افزونه های وردپرس نگران هستند. دلیل این امر افزایش تعداد توسعه دهندگان غیر رسمی افزونه ها و عدم پشتیبانی شرکت های هاستنیگ هنگام ایجاد مشکل در وب سایت ها می باشد.
و این باعث می شود که کاربران فکر کنند باید تعداد افزونه های کمتری برای افزایش سرعت نصب کنند.

تعداد استاندارد افزونه های نصب شده در وردپرس چقدر است؟

در اصل مشکل تعداد افزونه های نصب شده نیست بلکه کیفیت آن ها است.

شما می توانید تعداد بالایی افزونه ای استاندارد را بدون ایجاد مشکل خاصی در وب سایت خود نصب و اجرا کنید. اما فقط با نصب و اجرای یک افزونه با کد نویسی ضعیف می تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد و هنگامی که شما از یک تکنسین یا هاست خود درخواست کمک می کنید آن ها تعداد بالای افزونه ها را دلیل کند شدن سایت شما می دانند.
این امر منطقی به نظر می رسد زیرا برای آن ها عیب یابی وب سایتی که 5 افزونه نصب شده دارد بسیار آسان تر از عیب یابی وب سایت با 20 افزونه نصب شده است.

برای مثال وبلاگ سرودیتا دارای 30 افزونه نصب شده است و سرعت بارگیری بسیار خوبی دارد.

حال بیایید بررسی کنیم که چگونه افزونه ها بر جنبه های مختلف وب سایت وردپرس شما تاثیر می گذارد.

چگونگی تاثیر افزونه های مختلف بر عملکرد و سرعت وب سایت وردپرس

 

انواع بسیار مختلفی از افزونه های وردپرس وجود دارند که هر کدام  وب سایت شما را با عملکرد های متفاوتی تحت تأثیر قرار می دهند.

افزونه های مانند صفحه ساز ها به صورت کلی فرانت اند (front-end) سایت را تحت تاثیر قرار می دهند همچنین افزونه هایی وجود دارند که بک اند (back end) سایت را پوشش می دهند مانند افزونه های پشتیبان گیری و افزونه های ویرایشگر متن و…

افزونه های دیگری هم وجود دارند که بر تمامی بخش های سایت تاثیر می گذارند مانند افزونه های سئو و فایروال.

تأثیر یک افزونه وردپرس در سرعت وب سایت و عملکرد آن بستگی به جایی دارد که آن افزونه بارگیری و اجرا می شود.

به عنوان مثال ، افزونه هایی که فقط هنگام انجام کارهای خاص در قسمت مدیریت وردپرس بارگیری می شوند ، معمولاً تاثیری در عملکرد وب سایت شما نخواهند داشت.

از طرف دیگر ، پلاگین هایی که در قسمت جلویی بارگذاری می شوند ، از دیگر سوی افزونه‌هایی که در بخشی که کاربران به صورت مستقیم با آن‌ها سر و کار دارند، بارگذاری می‌شوند، اغلب نقش قابل توجهی در عملکرد و سرعت سایت دارند.

همچنین افزونه‌هایی که فرآیندهای معمول پس‌زمینه مثل بررسی لینک‌های شکسته و خراب، بررسی خطای 404 و … را انجام می‌دهند، می‌توانند به طرز قابل توجهی سرعت وب سایت شما را کاهش دهند.

افزونه‌ها به صورت‌های زیر بر عملکرد وب سایت شما تاثیر می گذارند:

ایجاد درخواست‌های اضافی HTTP

برخی از افزونه‌ها (عمدتا افزونه‌هایی که در ارتباط مستقیم با کاربر هستند) ممکن است برای اینکه خوب عمل کنند به طراحی سفارشی یا اسکریپت نیاز داشته باشند. به این جهت فایل‌های JS و CSS اضافی ایجاد می‌کنند. بارگذاری این فایل‌ها ممکن است به ایجاد درخواست‌های اضافی HTTP که بارگذاری صفحه‌ی شما را کُند می‌کند، منجر شوند.

کوئری‌های اضافی DB

برخی از افزونه‌ها ممکن است کوئری‌های دیتابیس شما را افزایش دهند. برای مثال افزونه‌هایی که مسئول نمایش پست‌های محبوب و پست‌های مرتبط هستند و یا هر چیز دیگری که سبب استفاده از عوامل دیتابیس می‌شود و آن را به نمایش کاربران درمی‌آورد از این دسته افزونه‌ها هستند.

انجام فرآیندهای پس زمینه

برخی افزونه ها می توانند منابع زیادی را در هنگام اجرای فرایندهای پس زمینه مانند بررسی لینک های خراب ، نظارت و ضبط تجزیه و تحلیل مانند بازدید از پست ها و غیره مصرف کنند.

چگونگی تاثیر افزونه های وردپرس بر امنیت وب سایت

امنیت یکی دیگر از نگرانی های اصلی هنگام نصب افزونه های وردپرس است. بسیاری از کاربران نگران هستند که داشتن افزونه های بیشتر می تواند سایت آن ها را آسیب پذیر کند.

درست است که یک افزونه ای که کدنویسی بهینه ای ندارد می تواند قابل سوء استفاده توسط هکرها قرار بگیرد.
ولی  این اتفاق می‌تواند برای تمام نرم‌افزارها . تفزونه های موجود رخ دهد و تنها مربوط به افزونه‌های وردپرس نمی‌شود.

با استفاده از یک افزونه امنیتی وردپرس مانند Sucuri می توانید تا حد زیادی از امنیت وب سایت وردپرس خود مطمئن شوید. آن ها تمام جنبه های وب سایت شما را اسکن می کنند و به شما کمک می کنند بیشتر مشکلات امنیتی را رفع کنید.

کد اسنیپت‌ها جایگزین خوبی برای افزونه‌ها هستند؟

مقاله‌هایی در سراسر وب وجود دارند که به شما نشان می‌دهند، “چطور بدون استفاده از افزونه کارهای خود را از پیش ببرید؟”.
هدف این مقاله‌ها این نیست که شما را در استفاده از افزونه‌ها دلسرد کنند بلکه هدف این است که به شما کدگذاری را آموزش داده و به نصب تعداد استاندارد افزونه در وردپرس کمک می‌کند.
سه راه اساسی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید کد اسنیپت‌ها را به سایت خود بیفزایید. شما می توانید آن‌ها را به فایل functions.php و یا به یک افزونه‌ی خاص بیفزایید. همچنین می‌توانید از یک افزونه برای افزودن کد اسنیپت‌های سفارشی استفاده کنید.

صرفنظر از اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید، افزودن کد اسنیپت‌ها به سایت شما تاثیر عملی مشابهی همچون افزونه دارد. اگر کد اسنیپتی که اضافه می‌کنید برای افزونه قابل تشخیص باشد، در واقع بدون نصب افزونه آن را راه‌اندازی کرده‌اید. اما مشکل این است که هیچ بروزرسانی برای افزونه و هیچ اصلاح امنیتی برای آن کد دریافت نمی‌کنید. این خود یک عیب بزرگ است.

چگونه بهترین افزونه‌های وردپرس را انتخاب کنیم؟

یکی از سوال‌هایی که به صورت مکرر از جانب کاربران ما مطرح می‌شود این است، “چگونه بهترین افزونه‌ها را برای وبسایت خود انتخاب کنم؟”
اگر به دنبال یک افزونه‌ی رایگان هستید، تنها آن را از فهرست افزونه‌های wordpress.org دانلود کنید. همچنین فهرست رسمی افزونه‌های وردپرس انتخاب و نصب افزونه کاربردی در وردپرس را ساده‌تر می‌کند.
می‌توانید رتبه‌بندی افزونه و نظراتی که از جانب سایر کاربران وردپرس مطرح شده‌اند را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مشاهده کنید که افزونه آخرین بار در چه زمانی بروزرسانی شده است و چند وبسایت آن را نصب کرده‌اند. از سوی دیگر اگر به دنبال یک افزونه‌ی پریمیوم هستید اطمینان حاصل کنید که محصول یک کمپانی وردپرس یا توسعه‌دهنده‌ی معتبر است. اگر مطمئن نیستید به دنبال نظرات و شواهد مربوط به این افزونه بگردید و براساس آن تصمیم گیری کنید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن