وردپرس

نحوه غیرفعال کردن گوتنبرگ و فعال کردن ویرایشگر کلاسیک وردپرس

آیا می خواهید گوتنبرگ را غیرفعال کنید و از ویرایشگر کلاسیک وردپرس  در سایت خود استفاده کنید؟ گوتنبرگ ویرایشگر آینده WordPress است که جایگزین ویرایشگر کلاسیک وردپرس می شود. اگرچه به نظر مدرن است ، ولی برای بسیاری از کاربران استفاده از آن دشوار است و ترجیح می دهند با ویرایشگر کلاسیک ادامه دهند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه Gutenberg را به راحتی غیرفعال کنید و ویرایشگر کلاسیک را در وردپرس نگه دارید.

گوتنبرگ چیست؟

Gutenberg ویرایشگر اینده  وردپرس با هدف مدرن کردن تجربه نوشتن و تولید محتوا در وردپرس است.

نحوه غیرفعال کردن گوتنبرگ و فعال کردن ویرایشگر کلاسیک وردپرس

این ویرایشگر تلاش می کند مانند یک افزونه page builder (سازنده صفحه) کار کند و به شما امکان می دهد برای نوشتن یک پست یا ساخت یک صفحه drag and drop کنید. هدف ارائه انعطاف پذیری بیشتر و امکان استفاده کاربران WordPress برای ایجاد پوسته های منحصر به فرد برای محتوای خود با محتوای چندرسانه ای غنی است.

از زمان وردپرس 4.9.8 ، تیم اصلی وردپرس برای امتحان کردن گوتنبرگ در پیشخوان وردپرس یک دکمه فراخوان اضافه کرده است. هدف از این فراخوان ، دریافت بازخورد از میلیون ها کاربر WordPress و آماده سازی گوتنبرگ برای استفاده از اولین نسخه آن است.

نحوه غیرفعال کردن گوتنبرگ و فعال کردن ویرایشگر کلاسیک وردپرس

چرا ویرایشگر گوتنبرگ را در وردپرس غیرفعال می کنید؟

بسیاری از کاربران احساس می کنند که وضعیت فعلی گوتنبرگ برای سایت های زنده آماده نیست. این طرز تفکر با میانگین نمره 2.3 از 5 که برای گوتنبرگ کسب شده است مشهود است.

با این وجود ، تیم اصلی وردپرس ، گوتنبرگ را به ویرایشگر پیش فرض در وردپرس 5.0 تبدیل کرد.

این امر باعث نگرانی بسیاری از کاربران شد زیرا آن ها می خواهستند گزینه ای برای غیرفعال کردن گوتنبرگ و نگه داشتن ویرایشگر کلاسیک داشته باشند.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه Gutenberg را به راحتی غیرفعال کنیم و از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده کنیم.

گوتنبرگ را با افزونه  Classic Editor غیرفعال کنید

برای این کار ، ما از افزونه Classic Editor استفاده خواهیم کرد که توسط تیم اصلی وردپرس توسعه داده شده است.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه  Classic Editor است. این افزونه ویرایشگر گوتنبرگ را پس از فعال سازی غیرفعال می کند.

این افزونه همچنین گزینه ای را برای شما فراهم می کند تا هم گوتنبرگ و هم ویرایشگر کلاسیک را هم زمان نگه دارید. می توانید این کار را در تنظیمات افزونه پیکربندی کنید.

برای این کار به قسمت “تنظیمات>>نوشتن” بروید. گزینه انجام این کار را در قسمت “Classic editor settings” مشاهده خواهید کرد.

نحوه غیرفعال کردن گوتنبرگ و فعال کردن ویرایشگر کلاسیک وردپرس

حال در پیشخوان وردپرس خود پیوند جدیدی را در زیر منوی Posts مشاهده می کنید تا بتوانید با استفاده از ویرایشگر کلاسیک ، پست های جدید ایجاد کنید.

نحوه غیرفعال کردن گوتنبرگ و فعال کردن ویرایشگر کلاسیک وردپرس

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن