سئووردپرس

آیا نوع هاست روی سئو تأثیر می گذارد؟

هنگامی صحبت از سئو می شود ، جزئیات بسیار مهم هستند. یکی از آن جزئیاتی که معمولاً به آن توجه نمی شود ، انتخاب هاست مناسب است.

اما نوع هاستی که انتخاب می کنید می تواند تأثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد. میزان تأثیر آن به اندازه سایت شما و میزان ترافیک سایت بستگی دارد.

در این مقاله باهم مرور می کنیم که هاست شما چگونه در رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارد ، و چگونه یک هاست خوب را انتخاب کنی که سئوی سایت شما را بهبود ببخشد.

5 راه که باعث می شود که هاست روی سئو تاثیر بگذارد

نوع هاستی که انتخاب می کنید می تواند به رتبه بندی سئو شما کمک کند یا به آن آسیب برساند. در زیر ما پنج روش مختلف را مرور می کنیم تا دریابیم که هاست چگونه بر سئو تاثیر می گذارد.

1. سرعت سایت یک عامل مهم سئو است

هرچقد که  سرعت سایت شما بیشتر باشد ، گوگل و دیگر موتو های جستجو در نتایج خود سایت شما را در رتبه های بهتری نمایش خواهد داد. سئو به صدها عامل بستگی دارد  اما اگر سایت شما سئوی داخلی و خارجی خوبی داشته باشد ولی سرعت کافی نداشته باشد رتبه های خوبی را در نتایج جستجو کسب نخواهید کرد.

یک هاست کند باعث می شود که سایت شما با سرعت کمی بارگذاری شود و کاربر برای چند ثانیه به صفحه خالی نگاه می کند که تجربه خوبی را برای آن ها به ارمغان نمی آورد و این دلیل باعث می شود کاربر صفحه سایت شما را بسته و آن را ترک کند

2. از دست دادن محتوا = از دست دادن رتبه سئو

کسی دوست ندارد که به این مورد فکر کند ، اما این احتمال وجود دارد که سایت شما با یک فاجعه روبرو شود و سایت شما هک شود یا اختلالی در هاست شما رخ بدهد و اطلاعات و داده های شما حذف شوند. واین امر باعث می شود که سایت شما رتبه های خود را در نتایج جستجو از دست بدهد.

برای محافظت از داده ها و در نتیجه رتبه های سئو وب سایت  خود در برابر حذف یا هک شدن ، یک هاست با کیفیت بالا که دارای  سیستم تهیه پشتیبان است را انتخاب کنید تا برای رفع سریع هر یک از سناریوهای فوق عملکرد مناسبی داشته باشد.

3. گواهی SSL سئو را بهبود می بخشد

از سال 2014 گوگل اذعان کرده است که گواهینامه های SSL یک عامل رتبه بندی سئو است و گوگل برای وب سایت هایی را که گواهی SSL نداشته باشد رتبه پایین تری را در نتایج جستجو در نظر می گیرد و همچنین کاربران به این وب سایت ها اعتماد نخواهند کرد و احتمالا چیزی خریداری نمی کنند و سایت را به سرعت ترک می کنند.

گواهی SSL ارتباط بین سرور و مرورگر وب کاربر شما را رمزگذاری می کند. این امر امکان تبادل ایمن اطلاعات شخصی را فراهم می آورد.
هرچند دریافت گواهی نامه SSL بعد از انتخاب هاست نیز امکان پذیر است ولی بهتر است شرکت هاستینگ که انتخاب می کند قابلیت SSL داشته باشد.

4. uptime و downtime

هیچ هاستی نمی تواند 100٪ تضمین کند که همیشه uptime باشد ، اما هرچه هاست شما بهتر باشد ، زمان uptime سایت شما بیشتر خواهد بود. اگر وب سایت شما اکثر اوقات down باشد، موتورهای جستجو آن را به عنوان سایت غیرقابل اعتماد پنشانه گذاری  می کنند و در نتیجه سایت شما رتبه های ضعیفی در نتایج جستجو کسب می کند.

به همین دلیل است که هنگام انتخاب هاست، بروز رسانی و uptime که  یک عامل اساسی است را در نظر بگیرید.
اطمینان حاصل کنید که از ۹۹ تا ۱۰۰ درصد سایت شما uptime خواهد بود تا همیشه سایت خود را فعال نگه دارید. هر چیزی کمتر از این، ارزش بالقوه شما را کاهش می دهد.

5. موقعیت مکانی و عملکرد سرور

یکی دیگر از عواملی که بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد ، مکان سرور فیزیکی شماست.

اگر وب سایت شما مخاطب محلی دارد، یک هاست محلی تهیه کنید.
موتورهای جستجو مکان سرور هاست شما را ارزیابی می کنند. هرچه سرور شما به مخاطبان شما نزدیک تر باشد، به احتمال زیاد به SERP های آنها خواهید رسید.
این بدان دلیل است که هر وب سایت دارای یک آدرس IP مشخص شده با موقعیت جغرافیایی خود است. اگر یک میزبان محلی دارید، هدف قرار دادن مخاطبان محلی و رتبه بندی در جستجوهای محلی آسان تر است.

گذشته از مزیت سئو سایت خود، مکان سرور همچنین به زمان بارگذاری صفحه شما کمک می کند. هرچه کاربر به آن نزدیکتر باشد، سریع تر می تواند داده ها را در مقایسه با وب سایت با موقعیت سرور از راه دور بارگیری کند و همین افزایش سرعت باعث بهبود سئوی شما می شود.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *