وردپرس

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

آیا می خواهید وردپرس را روی رایانه ویندوز خود بصورت لوکال نصب کنید؟ کار با WordPress در رایانه شما به شما امکان می دهد ویژگی های جدید وردپرس را آزمایش کنید، یاد بگیرید که چگونه در کار کردن با وردپرس پیشرفت کنید و قبل از مهاجرت به سرور زنده وب سایت خود را بسازید. در این مقاله نحوه نصب صحیح وردپرس در ویندوز با استفاده از WAMP را به شما نشان خواهیم داد.

چرا باید WordPress را در ویندوز خود بر روی لوکال هاست نصب کنید؟

نصب وردپرس در لوکال هاست در رایانه شما یک محیط آزمایش به شما می دهد که بر وب سایت یا وبلاگ شما تأثیر نمی گذارد.
معمولاً کاربران WordPress از نصب وردپرس بر روی لوکال هاست برای آزمایش افزونه ها و مضامین خود استفاده می کنند. کاربران مبتدی همچنین می توانند وردپرس را بر روی رایانه های خود نصب کنند تا وردپرس را یاد بگیرند ، موضوع و افزونه های جدید وردپرس را بدون تأثیرگذاری بر روی وب سایت آزمایش کنند.

برای آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست زمپ می توانید به مقاله زیر در سرودیتا نیز مراجعه نمایید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست xampp

WAMP چیست؟

WAMP ، تلفیقی از وب سرور Apache ، PHP و MySQL است که برای رایانه های با سیستم عامل ویندوز توسعه داده شده است.
همه آن ها نرم افزار جداگانه ای هستند. نصب آنها به طور جداگانه حتی برای کاربران با تجربه نیز آسان نیست. نرم افزاری مانند WAMP به شما امکان می دهد تا در طی چند دقیقه به راحتی آن ها را نصب کنید و یک محیط محلی کار داشته باشید.

مرحله 1. نصب WAMP در ویندوز

ابتدا باید نرم افزار WAMP را دانلود کرده و روی رایانه خود نصب کنید. به سادگی به وب سایت WampServer بروید و  بعد از دانلود ومپ آن را بر روی ویندوز خود نصب کنید.
در این وب سایت شما دو نسخه مشاهده خواهید کرد: WampServer 32 بیت و WampServer 64 بیت، شما باید نسخه WampServer را انتخاب کنید که مطابق با سیستم عامل رایانه ویندوز شما باشد.

برای اینکه دریابید که از سیستم عامل 32 یا 64 بیتی استفاده می کنید ، در رایانه خود به “Control Panel” بروید سپس به آدرس system and security و system مراجعه نمایید در آنجا می توانید نوع سیستم عامل خود را مشاهده کنید.
آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

پس از دانلود ، می توانید بر روی پرونده اجرای wamperver کلیک کنید تا نصب انجام شود. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های روی صفحه نصب را به دقت رعایت می کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm
در طی مراحل نصب ، باید مکانی را برای مرورگر وب تعیین کنید که به صورت پیش فرض ، Internet Explorer خواهد بود. می توانید با قرار دادن آن در فایل های برنامه رایانه خود ، آن را به Google Chrome یا هر مرورگر وب دیگر تغییر دهید.
پس از نصب ، می توانید WampServer را برای ادامه راه اندازی کنید.

مرحله 2. ایجاد یک دیتابیس برای راه اندازی وردپرس بر روی لوکال هاست

نکته بعدی که باید انجام دهید ایجاد یک دیتابیس MySQL است. هنگام راه‌اندازی WAMP ، یک نماد سبز WampServer در گوشه سمت راست پایین صفحه به همراه سایر نمادها مشاهده خواهید کرد. به سادگی بر روی آن کلیک کنید و سپس بر روی phpMyAdmin (یک برنامه مبتنی بر وب برای مدیریت پایگاه های داده MySQL) کلیک کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

شما به صفحه ورود phpMyAdmin در مرورگر وب خود می روید. به سادگی نام کاربری را وارد کنید: root کنید و قسمت رمز عبور را خالی بگذارید. این اعتبارنامه پیش فرض برای ورود به سایت phpMyAdmin شماست.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

برای ادامه بر روی گزینه “go” کلیک کنید.

پس از ورود به سیستم ، برای ایجاد یک پایگاه داده جدید برای وردپرس ، باید بر روی Databases در phpmMyAdmin کلیک کنید. از شما می خواهد که نام خود را برای پایگاه داده جدید خود انتخاب کنید (ما نام خود را  testsarvdata گذاشتیم). پس از آن بر روی دکمه “create” کلیک کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

دیتابیس شما آماده است به این معنی که اکنون می توانید WordPress را در localhost نصب کنید.

مرحله 3. نصب وردپرس در ویندوز با استفاده از WAMP

مورد بعدی که باید انجام دهید دانلود آخرین نسخه وردپرس از وب سایت WordPress.org یا دیگر سایت های معتبر است. (به صورت فایل زیپ دانلود کنید)

 

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

شما باید فایل zip را استخراج کرده و پوشه “wordpress” را کپی کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

اکنون باید به پوشه ای که WAMP را نصب کرده اید بروید.

در این آموزش ما WAMP را در C: \ wamp64 نصب کردیم ، بنابراین ما به آن پوشه می رویم. اما به خاطر داشته باشید ، بسته به مکانی که برنامه را نصب کرده اید ، ممکن است این پوشه برای شما متفاوت باشد.

پوشه “wordpress” را که کپی کرده اید در پوشه “C:\ wamp64\www” پیست(paste) کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

می توانید پوشه “wordpress” را به هر آنچه که می خواهید تغییر نام دهید (مانند sarvdata)  این آدرس اینترنتی سایت محلی وردپرس شما خواهد بود ،بنابراین نامی را انتخاب کنید که می خواهید آدرس اینترنتی وب سایت لوکال هاست شما باشد.

در مرحله بعد مرورگر وب را باز کرده و به http://localhost/sarvdata / بروید.

ابتدا از شما می خواهد که زبان خود را انتخاب کنید و سپس اطلاعات تنظیم پایگاه داده را به شما نشان می دهد. پس از خواندن دقیق آن ، به ادامه بروید و برای ادامه ، روی دکمه “Let’s go” کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

پس از آن ، شما باید جزئیات دیتابیس خود را مانند نام بانک اطلاعاتی ، نام کاربری ، رمز عبور ، میزبان و پیشوند جدول وارد کنید.

نام بانک اطلاعاتی نامی خواهد بود که در مرحله قبل وارد کرده اید. در مورد ما ، ما آن را “testsarvdata” نامیدیم. نام کاربری “usersarvdata” است ، و می توانید قسمت رمز عبور را خالی بگذارید. همچنین می توانید میزبان پایگاه داده و پیشوند جدول را بدون تغییر قرار دهید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

در مرحله بعد ، بر روی دکمه “Submit” کلیک کنید.

این شما را به صفحه استقبال برای وردپرس خواهد برد. شما باید برای وب سایت جدید وردپرس خود عنوانی اضافه کنید ، نام کاربری ادمین را انتخاب کنید ، یک رمز عبور قوی وارد کنید و یک آدرس ایمیل ارائه دهید.

سپس، بر روی دکمه “راه اندای وردپرس” کلیک کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست wapm

پس از اتمام مراحل راه اندازی ، یک پیام موفقیت آمیز مشاهده خواهید کرد.

اکنون برای ورود به سایت خود در صفحه مرورگر آدرس /localhost/sarvdata/wp-admin را وارد نمایید پنجره ایی  برای شما باز خواهد شد در آن نام کاربری و پسوردی که در مرحله قبل ساختید را وارد نمایید و با کلیک بر روی گزینه ورود شما به پیشخوان سایت خود وارد می شوید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *