وردپرس

آموزش نصب افزونه های وردپرس

تمام وب مسترانی که از وردپرس استفاده می کنند می دانند که وردپرس به خودی خودی یک سیستم مدیریت محتوای ساده و با امکانات محدود می باشد ولی هزاران افزونه یا پلاگین که برای سیستم وردپرس طراحی و ساخته شده است باعث می شود تا هر امکانی که وب مستران برای هر نوع سایتی (فروشگاهی،محتوایی و…) به آن نیاز دارند در دسترس باشد.
افزونه های وردپرس را می توان به اپلیکیشن های موبایل تشبیه کرد همانطور که شما با نصب هر اپلیکیشنی قابلیتی به موبایل خود اضافه می کنید می توانید با نصب افزونه های مختلف امکانات و قابلیت های فروانی طبق نیاز خود به وردپرس اضافه کنید.

هنگام انتخاب و نصب افزونه ها باید این نکته را مورد توجه داشته باشید که فقط افزونه های مورد نیاز خود را نصب کنید و از نصب افزونه های غیر ضروری خودداری فرمایید نصب افزونه ها در تعداد زیاد تاثیر بد و مخربی در سرعت سایت شما دارند.
همچنین بعضی افزونه ها ممکن است با سایر افزونه ها و قالب سایت شما سازگار نباشند و یا با دانلود و نصب افزونه ها از سایت های غیر معتبر ممکن است سایت شما با مشکل جدی مواجه شود. برای جلوگیری از این امر افزونه های مورد نیاز خود را از مخزن وردپرس یا دیگر سایت های معتبر دانلود کنید و ابتدا بر روی لوکال هاست خود نصب کنید و اگر با مشکلی مواجه نشدید سپس بر روی هاست اصلی نصب و اجرا نمایید.

آموزش نصب افزونه ها یا پلاگین ها از مخزن وردپرس

 

در قسمت پیشخوان سایت وردپرسی خود در منوی سمت راست بر رو گزینه “افزونه ها” کلیک کنید.

 

آموزش نصب افزونه های وردپرس

به صفحه ایی همانند تصویر بالا خواهید رفت که در آن تمامی پلاگین های نصب شده در ساییتان را با توضیحات و جزئیات آن مشاهده خواهید کرد. در این صفحه می توانید افزونه های خود را فعال، غیرفعال، حذف یا ویرایش کنید.

در زیر منوی دوم افزونه ها بر روی گزینه “افزودن” کلیک کنید.

آموزش نصب افزونه های وردپرس

صفحه ایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای شما به اجرا در می آید در فیلد جستجو نام افزونه مورد نظر خود را بنویسید و سرچ کنید حالا در لیستی که برای شما به نمایش در می آید افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید و بروی گزینه “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید و منتظر بمانید تا نصب شود و سپس افزونه را فعال نمایید.

آموزش نصب افزونه ها یا پلاگین ها از پیشخوان وردپرس

در پیشخوان سایت خود به مسیر “افزونه ها>>افزودن” مراجعه کنید و همانند تصویر زیر بر روی گزینه “بارگذازی افزونه” کلیک کنید.

 

آموزش نصب افزونه های وردپرس

با کلیک بر روی گزینه “choose file”  فایل زیپ افزونه مورد نظر خود را بر روی سیستم خود انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید تا فایل آپلود شود این کار متناسب با حجم فایل و سرعت اینترنت شما کمی زمان بر خواهد بود.
بعد از به اتمام رسیدن آپلود گزینه “فعال کردن” را مشاهده خواهید کرد بر روی آن کلیک کنید تا افزونه فعال شود.

آموزش نصب افزونه ها یا پلاگین ها در هاست cpanel

گاهی اوقات بنا به دلایلی نمی توانید افزونه مورد نظر خود  را از پیشخوان و مخزن وردپرس نصب کنید به جای این کار می توانید افزونه مورد نظر خود را از طریق هاست نصب کنید.

به هاست خود مراجعه کنید با وارد کردن یوزرنیم و پسورد وارد آن شوید و بر روی گزینه “file manager” کلیک کنید.

سپس در قسمت فایل ها به آدرس “public_html/wp-content/plugins” مراجعه نمایید.

با مراجعه به این مسیر  همانند تصویر زیر لیست فایل های افزونه های نصب شده بر روی وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد.

آموزش نصب افزونه های وردپرس

برای افزودن افزونه جدید بر روی گزینه “upload” کلیک کنید با صفحه ایی همانند تصویر زیر روبه رو خواهید شد.

آموزش نصب افزونه های وردپرس

با کلیک بر روی گزینه “select file” فایل zip. افزونه مورد نظرتان را از روی سیستم خود انتخاب کنید و در هاست آپلود کنید این کار نیز نسب به حجم فایل و سرعت اینترنت شما زمان بر خواهد بود.

بعد از آپلود فایل بر روی این لینک “Go Back to “/home/cp40333/public_html/wp-content/plugins” که به رنگ آبی در پایین صفحه مشاهده می کنید کلیک کنید تا به صفحه قبلی یعنی لیست پوشه های افزونه ها برگردید. افزونه مورد نظر به هاست  شما اضافه شده است و آن را مشاهده خواهید کرد.

بر روی فایل zip. مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه “extract” را انتخاب کنید تا فایل شما از حالت فشرده خارج شده و پوشه آن به لیست پوشه های افزونه های شما اضافه شود. حال می توانید دوباره با کلیک راست بر فایل zip. افزونه و انتخاب گزینه “delete” فایل فشرده آن را پاک کنید تا هاست شما سبک تر گردد.

هم اینک افزونه مورد نظر در سایت وردپرس شما نصب شده است فقط کافی است در پیشخوان وردپرس خود به مسیر “افزونه ها” مراجعه کنید و آن را فعال نمایید.

اگر سوالی در مورد نصب افزونه ها در وبسایت وردپرسی خود دارید در قسمت نظرات، پایین همین صفحه مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *