وردپرس

مزایا و معایب افزونه فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس

آیا به دنبال ایجاد فروشگاه آنلاین اینترنتی هستید؟ آیا می خواهید بدانید بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس کدام است؟

مزایا و معایب افزونه فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس

انتخاب یک افزونه مناسب فروشگاه ساز برای کسب وکار انلاین شما بسیار مهم است زیرا یک بستر بهتر به معنای فرصت بیشتر برای رشد است. اغلب کاربران به دلیل این که تحقیقات مناسبی در هنگام انتخاب افزونه تجارت الکترونیک برای ایجاد فروشگاه خود انجام نداده اند، هزینه بسیاری از دست می دهند.

در این مقاله ، مزایا و معایب استفاده از ووکامرس که بهترین و محبوب ترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس در سال 2020 است را توضیح خواهیم داد.

 

چگونه یک افزونه فروشگاه ساز مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

افزونه های فروشگاه ساز زیادی در بازار وجود دارد. اما همه آنها مجموعه مناسب از ویژگی های مورد استفاده شما را ندارند.
به عنوان مثال ، برخی افزونه های فروشگاه ساز برای فروش کالاهای دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی ، عکس ها ، موسیقی و… ساخته شده اند. برخی دیگر برای فروش کالاهای فیزیکی که نیاز به حمل و نقل دارند بهتر هستند.

در اصل ، شما باید در نظر بگیرید که قصد فروش چه چیزی را دارید و چه ویژگی هایی را برای اجرای کارآمد فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید.

در زیر برخی از مهمترین عواملی که باید هنگام انتخاب یک پلتفرم فروشگاه ساز به دنبال آن باشید را مرور می کنیم:

راه های پرداخت: افزونه فروشگاه ساز شما باید به طور پیش فرض یا از طریق پلاگین های دیگر از راه های پرداخت مد نظر شما پشتیبانی کند.

طراحی و سفارشی سازی:  فروشگاه شما اولین تعامل مشتری با کسب و کار شما است. مطمئن شوید که الگوهای زیادی برای طراحی فروشگاه در اختیار دارید و گزینه های سفارشی سازی آسان در دسترس است.

برنامه های در دسترس: به دنبال برنامه های شخص ثالث مانند خدمات بازاریابی ایمیل ، نرم افزار CRM ، نرم افزار حسابداری و…. در فروشگاه ساز خود باشید. برای مدیریت و پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود به این ابزارها نیاز دارید.

پشتیبانی: اطمینان حاصل کنید که گزینه های پشتیبانی در افزونه فروشگاه ساز شما در دسترس هستند. پشتیبانی خوب می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها شود.

 

یکی از بهترین افزونه های فروشگاه ساز ووکامرس است. آن را بررسی می کنیم

WooCommerce

مزایا و معایب افزونه فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس

WooCommerce محبوب ترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس است. همچنین محبوب ترین پلتفرم فروشگاه اینترنتی نیز در جهان است. WooCommerce در سال 2015 توسط Automattic (شرکت پشتیبان خدمات میزبانی وبلاگ WordPress.com) توسعه داده شده است.

تعداد زیادی افزونه و تم برای WooCommerce در دسترس است. همچنین یک جامعه توسعه دهنده پرشور در پس ووکامرس وجود دارد. اخیراً چندین شرکت میزبان شروع به ایجاد راه حل های تخصصی میزبانی از WooCommerce کرده اند.

مزایای استفاده از WooCommerce

در زیر برخی از مزایای استفاده از WooCommerce به عنوان افزونه فروشگاه ساز اینترنتی وردپرس آورده شده است:

برنامه های افزودنی و قالب ها : صدها برنامه افزودنی و تم برای WooCommerce در دسترس است ، که اضافه کردن ویژگی های جدید را به سایت فروشگاهی اینترنتی شما را  آسان می کند. مجموعه بزرگ تم ها به این معناست که هنگام انتخاب  طرح سایت خود گزینه های مختلفی داشته باشید.

کالاهای دیجیتال و فیزیکی را پشتیبانی می کند: با WooCommerce می توانید فایل ها و کالاهای فیزیکی و دیجیتالی (مانند کتابهای الکترونیکی ، موسیقی ، نرم افزار و…) را به فروش برسانید.

امکان فروش محصولات وابسته یا خارجی: با استفاده از WooCommerce می توانید محصولات وابسته یا خارجی را به سایت خود اضافه کنید. بازاریابان وابسته می توانند سایت های محصول ایجاد کنند و تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

مدیریت موجودی کامل: WooCommerce به ابزارهایی مجهز شده است تا بتوانید موجودی خود را به راحتی مدیریت کنید یا حتی آن را به یک مدیر فروشگاه اختصاص دهید.

گزینه های پرداخت و ارسال: WooCommerce از راه های پرداخت محبوب پشتیبانی پیش فرض دارد و می توانید با استفاده از برنامه های افزودنی ، گزینه های پرداخت دیگری را اضافه کنید. همچنین می تواند هزینه های حمل و نقل و مالیات را محاسبه کند.

پشتیبانی و مستندات: مستندات عالی برای WooCommerce بصورت آنلاین موجود است. به غیر از مستندات ، مطالب آموزشی ، میز راهنما و انجمن های تخصصی در دسترس است.

نکات منفی استفاده از WooCommerce

گزینه ها و تنظیمات بسیار زیاد: استفاده از WooCommerce بسیار آسان است ، اما تعداد گزینه های موجود در صفحه تنظیمات می تواند برای کاربر جدید بسیار نگران کننده باشد

یافتن افزونه‌ها: افزونه های زیادی برای WooCommerce در دسترس است ، گاهی اوقات ممکن است کاربر ویژگی اضافی را که به آن ها احتیاج ندارند در هنگام یافتن افزونه مطابق با نیاز خود ببینند که این باعث سردرگم شدن آن ها خواهد شد.

پشتیبانی از تم: WooCommerce با هر قالب وردپرس کار می کند ، اما همیشه با همه قالب ها به راحتی تنظیم نمی شود. برای استفاده کامل از ویژگی های آن بدون هیچ زحمتی به یک تم آماده WooCommerce نیاز دارید.

مقیاس پذیری: با بزرگتر شدن فروشگاه شما ، برای مقیاس فروشگاه WooCommerce خود باید به یک ارائه دهنده میزبانی مدیریت مانند WP Engine بروید و ووکامرس به خودی خودی این امکان را ندارد.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن