سئو

MOZ چیست و چه استفاده هایی دارد؟

سئو یک استراتژی قدرتمند بازاریابی دیجیتال است که به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند تا ترافیک ارزشمند و قالب توجه ایی، کسب کنند. برای بهینه سازی سئوی یک وب سایت زمان و تلاش لازم است ، بنابراین بسیاری از وب سایت مبلغ های زیادی برای متخصصان سئو در نظر می گیرند.
اگر صاحب یک وب سایت هستید و ترافیک ورودی از موتورهای جستجو  را مهم می بینید ، مطمئناً باید از Moz استفاده کنید. مهم نیست که کسب و کار تجاری دارید یا مارک شخصی خود را توسعه داده اید ، ابزارها و تاکتیک های Moz می توانند به شما در تسلط بر بهترین تاکتیک های سئو برای بهبود ترافیک ورودی کاربران به سایت شما کمک کنند.
Moz یک شرکت سئو است به متخصصان سئو برای اجرای برنامه های موفق SEO کمک می کند. در این صفحه ، ما در مورد Moz و خدماتی که آن به شما ارائه می کند بحث خواهیم کرد.

MOZ چیست؟

رند فیشکین و جیلیان موسیگ، ماز را در سال 2004 به عنوان یک شرکت متمرکز بر سئو تأسیس کردند. فیشکین، Moz را برای کمک به کسب و کارهای اینترنتی وابسته به سئو در برنامه های بازاریابی دیجیتال و موتور های جستجو ایجاد کرد. ماز به عنوان یک وبلاگ با نام SEOmoz شروع به کار کرد تا کارشناسان سئو بتوانند تحقیقات و ایده های خود را به اشتراک بگذارند. با افزایش محبوبیت SEOmoz ، آنها به یک شرکت مشاوره تبدیل شدند و بلاخره سال 2013 ، SEOmoz به Moz تغییر نام داد و تمرکز خود را بر ارائه خدمات و ابزارهای سئو برای کمک به رشد کسب کارهای اینترنتی آغاز کرد. امروزه MOZ، ابزار و توصیه های جامع ایی را برای کمک به افراد در بهبود سئو ارائه می دهد.

ابزار MOZ PRO

مجموعه ابزاری است که به کسب و کار های اینترنتی کمک می کند تا جنبه های بیشماری از فعالیت SEO خود را مدیریت کنند.
ولی چگونه می توان از MOZ استفاده کرد؟
MOZ ابزاری است که دارای چندین ویژگی است. خواهید فهمید که هرچه بیشتر از آن استفاده کنید ، درک ویژگی های آن آسان تر خواهد شد. ما ویژگی های اصلی ماز را برای شما جدا کرده ایم و کمی درباره هر یک صحبت خواهیم کرد تا بتوانید نحوه استفاده از آن ها را بهتر بشناسید.

MOZ چیست

ابزار Keyword research

ابزاری مناسب برای جستجو و یافتن کلمات کلیدی است.
در این ابزار فقط کافی است که یک کلمه کلیدی را وارد کنید تا تمامی مشخصات و ویژگی لازم را مشاهده نمایید مانند:

Monthly Volume: میزان جستجوی ماهانه کلمه کلیدی مورد نظر را  نمایش می دهد.

Difficulty: میزان دشواری رتبه گیری کلمه کلیدی را نشان می دهد.

Organic Ctr:میزان نرخ کلیک ارگانیک روی کلمه کلیدی مورد نظر را نمایش می دهد.

Priority: این شاخص با عدد نمایش داده می شود هر چقد که این عدد بزرگتر باشد،  این معنی را می دهد که آن کلمه در عین داشتن ارزش بالا به تلاش کمتری برای رتبه گرفتن در موتور های جستجو احتیاج دارد.

ابزار Keyword Suggestions
این ابزار نسبت به کلمه کلیدی وارد شده کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می دهد.

ابزار SERP analysis
این ابزار صفحات برتر جستجو شده در کلمه کلیدی انتخاب شده را نشان می دهد.

MOZ چیست

ابزار Link research

ابزاری است که در آن می توانید تمام لینک های وبسایت خود را همراه با جزئیات مشاهده کنید.
این ابزار یکی معروف ترین ابزار سایت MOZ است.

ابزار Fresh Web Explorer

با این ابزار می توانید ببینید کلمه کلیدی مد نظرتان در چه صفحاتی استفاده شده است. یا می توانید بفهمید نام تجاری شما در کدام صفحات ذکر شده است و اصطلاحاتی را پیدا کنید که زیاد جستجو می شوند.

ابزار On-page Grader

در این ابزار ادرس یک صفحه از سایت و کلمه کلیدی آن صفحه را وارد کنید تا میزان بهینه بودن سئو آن صفحه برای کلمه کلیدی که وارد کردید را بفهمید.

ابزار On-Demand Crawl

این ابزار سئوی تکنیکال سایتی که ادرس آن را وارد کنید بررسی می کند مانند صفحات 404، لینک های خراب، و…. و به شما اطلاع می دهد تا شما برای رفع آن ها اقدام کنید.

ابزار Rank Checker

این ابزار وضعیت رتبه گیری شما در موتورهای جستجو در کلماتی کلیدی که وارد می کنید را بررسی می کند.

(Domain Authority (DA چیست؟

میزان اعتبار دامنه وارد شده را بررسی می کند و براساس عددی از 100 بیان می کند. هرچقدر که این عدد بزرگتر باشد اعتبار دامنه وارد شده نیز بیشتر است.

(Page Authority (PA چیست؟

همانند دامین آتوریتی می باشد با این تفاوت که اعتبار یک صفحه به خصوص را بررسی و به صورت عددی بیان می کند در اینجا نیز هرچقد عدد بزرگتر باشد اعتبار صفحه بیشتر است.

MOZ چیست

 ابزار Moz bar

ابزاری است که در مرورگرهای Google Chrome و Mozilla و  Firefox قابل نصب است. هنگامی کلمه ایی را سرچ می کنید این ابزار در زیر نتایج به دست آمده اطلاعات آن ها را از قبیل دامین آتوریتی، پیج آتوریتی، اسپم صفحه و … را نمایش می دهد.

moz bar گوگل کروم

MOZ را امتحان کنید!

اگر کارآفرین هستید و به ابزاری برای کمک به بهینه سازی سئو وب سایت یا وبلاگ خود نیاز دارید ، حتما از MOZ استفاده کنید. می توانید با امتحان کردن نسخه رایگان شروع کنید. به این ترتیب ، این ابزار را با گذشت زمان بهتر خواهید شناخت و می بینید که سرمایه گذاری در MOZ حتی لازم است. مطمئناً خواهید فهمید که ارزشش را دارد و هر هزینه ایی که برای ماز بکنید با  افزایش ترافیک سایت به خودتان بازگردانده خواهد شد.

ما در این مقاله سعی کردیم ابزار moz را به صورت کامل معرفی کنیم. اگر سوالی در مورد moz برای شما پیش آمد که پاسخ آن در مقاله نبود در قسمت نظرات زیر همین صفحه مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن