سئو

7 اشتباه رایج در سئو

سئو خوب و اصولی باعث افزایش ورود کاربران به سایت و در نتیجه افزایش درآمد شما خواهد شد، ولی به همان اندازه که سئو خوب می تواند به شما کمک کند، اشتباهات در انتخاب استراتژی سئو می تواند به کسب و کار شما ضربه بزند.
در این مقاله از وبلاگ سرو دیتا 7 اشتباه رایج در سئو را شرح می دهیم:

1- بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی

قبل از انتشار الگوریتم های Panda و Penguin گوگل ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (که معمولاً به آن “چاشنی کلمات کلیدی” گفته می شود) یک رویه معمول در سئوی وب سایت ها بود ، اما صاحبان وب سایت در آن زمان به ندرت هرگونه عواقب نامطلوب را تجربه می کردند. ولی دیگر آن روزها تمام شده است و این یک اشتباه استراتژیک محسوب می شود موتورهای جستجو به طور فزاینده ای پیچیده تر شده اند ، و به طور خاص گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را برای پاداش دادن به محتوای با کیفیت بالا و کاربر پسند تغییر می دهد در حالی که محتوای کم کیفیت را مجازات می کند.
دیگر نمی توان به منظور تلاش برای بالاتر بردن رتبه در نتایج جستجو گوگل صفحه ای را با کلمات کلیدی پر کرد این نه تنها نمونه ای از یک تاکتیک ناکارآمد است بلکه در واقع می تواند پیامدهای منفی نیز داشته باشد. این تاکتیک خاص توسط الگوریتم پاندا Google شناسایی می شود و وب سایت ممکن است متعاقباً از نتایج جستجوی Google حذف شود.
اگرچه مهم است که یک صفحه حاوی کلمه کلیدی باشد تا بتواند در موتور های جستجو رتبه بگیرد ولی استفاده بیش از حد از آن ها به راحتی توسط گوگل قابل شناسایی است و گوگل احساس می کند که شما قصد دارید الگوریتم های آن را دور بزنید پس شما را جریمه خواهد کرد. (به قول ابوعلی سینا استفاده بیش از حد از هر چیزی سم است)

2- ساخت و خرید بک لینک نامتقارن با وب سایت

بسیاری از دارندگان وب سایت معمولاً اشتباه می کنند که فکر می کنند خرید لینک راهی سریع و مؤثر برای افزایش رتبه موتورهای جستجوگر سایت آنها است. در حالی که کمیت و کیفیت پیوندهای ورودی مهمترین عامل در الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو است ، پیوندهای ورودی غیر طبیعی می توانند مجازات های ویرانگر را در وب سایت شما ایجاد کنند. به ویژه ، گوگل موضع گیری کاملا واضحی در این زمینه دارد که هر سایتی را که به نظر می رسد در ایجاد لینک های غیر طبیعی عمل کرده است را مجازات می کند برا مثال وب سایت با  تعداد صفحات و مطالب کم دارای حجم لینک بالا باشد کاملا واضح است که این لینک ها غیر طبیعی بوده و ممکن است گوگل  آن وب سایت را از لیست نتایج جستجو حذف کند.

3- استفاده نکردن از رسانه های اجتماعی

نقش رسانه های اجتماعی در حوزه بازاریابی آنلاین بسیار برجسته تر شده اند ، مطمئن باشید که بدون استفاده  از رسانه های اجتماعی ،کسب کار آنلاین شما پیشرفت نخواهد کرد، استفاده از  رسانه های اجتماعی دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت بسیار مهم است.

7 اشتباه رایج در سئو

علاوه بر حضور ساده در کانال های رسانه های اجتماعی ، باید این سیستم عامل ها را به وب سایت خود متصل کنید و بالعکس. صاحبان حقیقت این است که امروزه استفاده از رسانه های اجتماعی برای اکثر کاربران بسیار راحت تر است تا گشت و گذار در صفحات وب، بنابراین اگر در رسانه های اجتماعی حضور ندارید مشتری خود را گم خواهید کرد. به خصوص اگر رقبای شما در رسانه های اجتماعی مشغول فعالیت باشند.

4- محتوای کپی و تکراری

این عبارت را به خاطر داشته باشید، “محتوای خوب پادشاه وب است”.
با ظهور بازاریابی محتوایی ، محتوا برای افزایش رده بندی موتورهای جستجو ، به همراه یکسری مزایای دیگر مانند برندسازی و جذب مخاطبان ، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. وقتی برای سئو یک وب سایت تلاش می کنیم هیچ جایگزینی برای محتوای خوب وجود ندارد.
پس ضروری است فقط محتوای منحصر به فرد منتشر کنید که در جای دیگری منتشر نشده باشد. نه تنها کپی کردن مطالب شخص دیگر غیر اخلاقی و غیرقانونی می باشد بلکه می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجوگر سایت شما آسیب برساند حتی اگر شما دارای محتوای شخصی خود هستید که قبلاً در جاهای دیگر منتشر شده است منتشر کردن دوباره آن در وب سایت خودتان نیز اشتباه است. انتشار محتوای تکراری یک تاکتیک خطرناک است.

5-نادیده گرفتن روندهای جستجو های محلی

حدود 30 درصد از جستجوهای انجام شده در Google بر روی یک موقعیت جغرافیایی خاص است ، جستجوی محلی عنصر اساسی هر برنامه سئو برای مشاغل دارای مکانهای فیزیکی است که مشتریان به آن محل  می روند. با این حال ، بسیاری از دارندگان وب سایت از سئو نتایج جستجوی محلی که رقابت کمتر است و راحت تر می توان رتبه گرفت غافل می شوند ، در عوض ترجیح می دهند روی نتایج جستجوی ملی تمرکز کنند ، که رقابتی تر هستند.

6-تمرکز بر موتورهای جستجو و غافل شدن از کاربران

درست است که بهینه سازی و سئو صفحات و مطالب اهمیت بسیار بالایی دارد ولی شما باید به یاد داشته باشید که هدف از انجام سئو صرفا ورود کاربر بیشتر به سایت شما نیست و باید مطالب و محتوای با کیفیت و کاربر پسند داشته باشید زیرا اگر کاربران رضایت کافی از محتوای شما نداشته باشند سایت شما را ترک خواهند کرد و ممکن است اگر دوباره سایت شما را در نتایج جستجو ببیند دیگر روی آن کلیک نکنند.
در آخر نیز این کاربران هستند که باعث افزایش درآمدشما خواهند شد  نه موتورهای جستجو پس سعی کنید محتوایی که تولید می کند در درجه اول برای رضایت کاربران باشد.

7- سرعت پایین بارگذاری سایت

7 اشتباه رایج در سئو

سرعت پایین بارگذاری سایت باعث می شود موتورهای جستجو به سایت شما نمره منفی بدهند و شما به نتایج برتر جستجو نخواهید رسید. کاربران نیز وب سایتی با سرعت بارگذاری کم را نمی پسندند و به سرعت صفحه سایت شما را خواهند بست و آن را ترک خواهند کرد.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *