وردپرس

8 افزونه برتر فونت وردپرس

استفاده از فونت و تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی یک وب سایت دارد دارد. این قابلیت باعث بهبود خوانایی و افزایش مدت زمان حضور کاربران در وب سایت شما می شود. در این مقاله ما برترین افزونه های تایپوگرافی و تغییر فونت وردپرس را برای بهبود طراحی  وب سایت را ، به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا انتخاب فونت برای سایت وردپرس مهم است؟

تایپوگرافی و فونت نقش مهمی در طراحی وب سایت دارد. فونت های زیبا باعث ایجاد تجربه کاربری بهتر ، افزایش تعامل و افزایش زمان حضور کاربر در وب سایت شما می گردد.

اکثر قالب های برتر وردپرس در سال 2020، فونت های مختلف و زیبایی را شامل می شوند و به شما امکان می دهند متناسب با نیاز خود ، تایپوگرافیگ را تغییر دهید.

شما می توانید  “افزودن فونت دلخواه در در وردپرس” را یاد بگیرد.

ولی اکثر کاربران وردپرس و نحوه ویرایش فایل کد های قالب را نمی دانند. خوشبختانه افزونه ای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کنند تا بدون استفاده از کد نویسی، فونت ها و تایپوگرافی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

برترین افزونه های فونت برای وردپرس

حال بیاید نگاهی به برخی از بهترین افزونه های تایپوگرافی و وفونت وردپرس بیندازیم که می توانید از آن ها به سادگی در وب سایت خود استفاده کنید:

 

1. Easy Google Fonts

8 افزونه برتر فونت وردپرس

این افزونه به شما امکان می دهد تا به راحتی از فونت های Google در وب سایت وردپرس خود استفاده کنید. همچنین با افزودن یک تب تنظیمات به شما امکان شخصی سازی فونت و تایپوگرافی قالب وب سایت را می دهد.

با استفاده از این تب تنظیمات ،شما می توانید فونت های وبسایت خود را به همراه امکان پیش نمایش زنده تغییر دهید.

2. Google Font Manager

8 افزونه برتر فونت وردپرس

دیگر افزونه ایی است که می تواند تمام فونت های گوگل را به وب سایت وردپرس شما منتقل کند. شما به کلید API رایگان گوگل برای استفاده از فونت ها احتیاج خواهید داشت ، تنظیمات این افزونه نیز دستورالعمل های ساده ای دارد.

افزونه Google Fonts Manager به شما امکان می دهد تا تمام فونت های گوگل را انتخاب کرده ، و با قابلیت پیش نمایش زنده در وب سایت آن ها ار مشاهده کنید و سپس فونت هایی را که می خواهید از آن ها استفاده کنید به وب سایت خود اضافه کنید.
سپس می توانید از این فونت ها برای ویرایش  پست ها و قالب خود استفاده کنید.

3. Typekit Fonts for WordPress

8 افزونه برتر فونت وردپرس

TypeKit یکی از بزرگترین مخازن فونت در وب می باشد که یک سرویس استفاده اشتراکی است. این افزونه برخی از زیباترین قلم ها را دارند که می توانید به سایت خود اضافه کنید.

4. Simple Drop Cap

8 افزونه برتر فونت وردپرس

Simple Drop Cap یک افزونه ساده است که حرف اول نوشته را مانند توصیر بالا نمایش می دهد. شما می توانید  تنظیم کنید که این کار را بطور خودکار برای همه پست ها انجام پذیرد یا از کد کوتاه ” [[drop drop] A [/ dropcap] ” استفاده کنید.

5. wp-Typography

8 افزونه برتر فونت وردپرس

به طور پیش فرض ، وردپرس فرمت متن های موجود در پست ها و صفحات را برای امنیت بیشتر فیلتر می کند. افزونه wp-typography این فیلترها را بهبود می بخشد.

همچنین می توانید از  قابلیت این افزونه برای افزودن نقل قول ها ،خط تیره ها ، علائم تجاری و حق چاپ و… استفاده کنید . این قابلیت ها باعث بهبود خوانایی و تجربه کاربری می گردد.

6. Simple Pull Quote

8 افزونه برتر فونت وردپرس

آیا دیده اید که وب سایت های خبری پرطرفدار و محبوب از کادرهای نقل قول برای برجسته کردن قسمت جذاب مقاله استفاده می کنند؟
این ویژگی در بهبود خوانایی و دیده شدن سریع قسمت های مهم مقالات طولانی در وب سایت شما بسیار مؤثر است.

افزونه ساده Pull Quotes به شما امکان می دهد به راحتی نقل قول های زیبا را به پست های وردپرس خود اضافه کنید.

شما می توانید از دکمه موجود در ویرایشگر اصلی یا از کد های کوتاه استفاده کنید تا به صورت دستی نقل قول ها را در مقالات خود را ایجاد کنید.

همچنین می توانید نقل قول هایی را که قابلیت اشتراک گذرای آسان را دارند به وب سایت خود اضافه کنید.

7. TinyMCE Advanced

8 افزونه برتر فونت وردپرس

اگر از ویرایشگر تصویری اصلی وردپرس ( visual editor) استفاده کرده باشید ، ممکن است متوجه شده باشید که این ویرایشگر فاقد ویژگی های ویرایش پیشرفته مانند تغییر اندازه فونت ، رنگ پس زمینه ، جداول و…. است. افزونه TinyMCE Advanced تمام این ویژگی ها را یک جا به شما ارائه می دهد.

این افزونه ویژگی ها و گزینه های زیادی را به ویرایشگر اصلی وردپرس اضافه می کند و می توانید انتخاب کنید که کدام ابزار ها را به ویرایشگر اصلی خود اضافه کنید یا آن ابزار را از ویرایشگر خود حذف کنید.

8. فونت ماندگار

8 افزونه برتر فونت وردپرس

یکی از محبوب ترین افزونه های فونت فارسی افزونه فونت ماندگار است. با نصب این افزونه می توانید از تمام فونت های شاخص فارسی مانند: ایران سنس ، بی یکان ، میترا ، ایران یکان و … را به صورت یکجا در وب سایت وردپرس خود استفاده کنید.

می توانید این افزونه را در مخزن وردپرس با نام “MW Font Changer” دانلود کنید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *