وردپرس

10 مورد اساسی در هنگام انتخاب قالب وردپرس مناسب   

بیشتر مبتدیان بعد از انتخاب قالب برای وب سایت وردپرس خود احساس پشیمانی  می کنند. هزاران گزینه رایگان و پولی وجود دارد و هر یک بهتر از دیگری به نظر می رسد. بهترین قالب برای وردپرس را چگونه انتخاب می کنید؟ در این مقاله 10 موردی را که باید در نظر بگیرید به اشتراک خواهیم گذاشت ، بنابراین می توانید بهترین قالب وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید.

چرا هنگام انتخاب قالب وردپرس باید مراقب باشید؟

WordPress برای ایجاد انواع وب سایت ها استفاده می شود. به همین دلیل است که هر قالب برای یک مدل از وب سایت ها طراحی شده است.

قالب وردپرس شما باید محتوای وب سایت شما را تکمیل کند. به عنوان مثال ، اگر شما یک وبلاگ در زمینه سیاست یا موضوعات اجتماعی راه اندازی می کنید ، باید قالبی انتخاب کنید مرتبط به این زمینه که خوانایی را بهبود بخشد.

تقریبا اکثر قالب های وردپرس دارای گزینه های سفارشی سازی زیادی هستند که اگر به طور صحیح کدگذاری نشده باشند ، این گزینه ها می توانند تغییر تم یا استفاده از سایر افزونه های وردپرس را برای شما مشکل کنند.
بعضی قالب ها نیز دارای کد های مخربی می باشند که توسط هکرها در قالب بارگذاری می شوند. این کد ها به هکرها اجازه می دهد به راحتی سایت شما را هک کنند.

از طرف دیگر ، برخی از قالب های وردپرس که بسیار عالی به نظر می رسند می توانند وب سایت شما را بسیار کند جلوه دهند. هیچ کس وب سایت های کند دوست ندارد و به خصوص گوگل را که ترجیح می دهد وب سایت های سریعتر را در نتایج جستجو بالاتر قرار دهد برای بررسی سرعت یک قالب می توانید از ابزار gtmetrix استفاده نمایید.

 

با خواندن مطالب گفتنه شده بیایید نگاهی بیندازیم به مراحلی که می توانید بررسی کنید تا مطمئن شوید بهترین قالب را برای سایت وردپرس خود انتخاب می کنید.

1. قالب های ساده انتخاب کنید

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

بسیاری از قالب های وردپرس با رنگ های مختلف ، چیدمان های پیچیده ، انیمیشن های چشمک زن و… همراه هستند. بعضی اوقات ممکن است به این چیزها احتیاج پیدا کنید، اما در بیشتر موارد به آن همه نیاز ندارید.

“سادگی نهایت پیچیدگی است” (لئوناردو داوینچی)

هرچقدر که قالب شما ساده استفاده کردن از آن برای شما و کاربران راحت تر خواهد بود. به دنبال قالبی باشید که دارای طراحی باشد که به شما در راه رسیدن به  هدف خود کمک می کند.

مطمئن شوید که سبک ارائه موضوع و مطالب برای کاربران خیلی پیچیده نباشد. هدف از طراحی وب سایت کمک به کاربران است تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند پس به دنبال قالبی باشید که کاربران به راحتی بتوانند مطالبی را که می خواهند پیدا کنند و سردرگم نشوند.

2. Responsive بودن قالب یک انتخاب نیست، ضرورت است

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

قالب های ریسپانسیو طرح خود را در اندازه ها و دستگاه های مختلف صفحه نمایش مانند دکستاپ،تبلت و موبایل تنظیم می کنند.

حجم قابل توجهی از ترافیک وب از طریق موبایل و سایر دستگاه های دستی تولید می شود. بسته به مضامین وب سایت شما ، این تعداد می تواند حتی از 50٪ از ترافیک شما هم بالاتر رود.
Google وب سایت های که قالب سازگار با موبایل و تبلت دارند  را در نتایج جستجوی تلفن همراه و تبلت بالاتر نشان می دهد. صرف نظر از موضوعات و آمار جمعیتی سایت شما ، همه وب سایت ها باید کاملاً برای کاربران موبایل سازگار باشند.

بیشتر قالب های  وردپرس به صورت پیش فرض ریسپانسیو هستند. اما هنوز هم فروشندگانی هستند که طرح های با عرض ثابت را می فروشند که به هیچ وجه قابل استفاده نیستند. اطمینان حاصل کنید که قالبی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید سازگار با موبایل است.

چگونه بفهمیم یک قالب وردپرس سازگار با موبایل است یا نه؟
ساده ترین روش برای آزمایش اینکه آیا یک قالب ریسپانسیو است یا نه ، تغییر اندازه صفحه مرورگر شما است. با تغییر اندازه صفحه مرورگر خود اگر طرح قالب نیز تغییر کرد متوجه خواهید شد که قالب ریسپانسیو است.
برای آزمایش دقیق تر می توانید URL صفحه نمایش  قالب را کپی کرده و آن را در وب سایت  Mobile Friendly Test  مورد ارزیابی قرار دهید.
10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

توجه داشته باشید که این تست ، صرف نظر از اینکه ریسپانسیو بودن یا نبودن قالب را مورد ارزیابی قرار می دهد  برخی از هشدارها را نیز نشان می دهد: مانند متن خیلی کوچک ، محتوای گسترده تر از صفحه و…

3. سازگاری با مرورگر ها

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

کاربران شما از مرورگرهای مختلفی استفاده می کنند. قالب شما ممکن است در مرورگری که استفاده می کنید بی نقص به نظر برسد ، اما ممکن است در مرورگرهای دیگر سازگار نباشد.
اکثر توسعه دهندگان قالب وردپرس با استفاده از ابزارهای پیشرفته آزمایش سازگاری مرورگر ، تم های خود را به صورت جدی آزمایش می کنند.

آن ها ممکن است این موضوع را در وب سایت خود به وضوح ذکر کنند. اما اگر اینگونه نباشند ، می توانید تست های اساسی را برای بررسی قالب در مرورگرهای مختلف مانند Google Chrome ، Firefox ، Internet Explorer ، و… انجام دهید.
فراموش نکنید که در مرورگرهای مختلف روی موبایل نیز آزمایش کنید.

4. پلاگین های پشتیبانی شده

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

قدرت واقعی وردپرس به افزونه های وردپرس متکی است. این افزونه ها امکان انجام هر کاری با سایت وردپرس را برای شما ممکن می سازند.
در حالی که پلاگین های وردپرس زیادی وجود دارد ، برخی از پلاگین های وردپرس ضروری برای هر وب سایت هستند. مانند ، Yoast seo

اطمینان حاصل کنید که  قالب وردپرس شما از تمام افزونه های محبوب پشتیبانی می کند. اگر مطمئن نیستید ، در مورد آن از توسعه دهنده قالب سؤال بپرسید.

5.قابلیت چند زبانه بودن

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

اطمینان حاصل کنید که قالب وردپرس شما از زبان فارسی ، قابلیت چپ چین و راست چین و  افزونه های چند زبانه WordPress پشتیبانی می کند.

6. Page Builders(سازنده صفحه)

سازندگان صفحه افزونه های WordPress هستند که به شما امکان می دهند با استفاده از رابط کاربری drag and drop ، طرح بندی صفحه ایجاد کنید.
بسیاری از قالب های برتر وردپرس با سازندگان صفحه از پیش نصب شده همراه هستند. برخی از این سازندگان صفحه فقط توسط آن توسعه دهنده تم استفاده می شوند.

استفاده از چنین صفحه ساز برای ایجاد صفحات فرود می تواند کد ناخواسته زیادی تولید کند و اگر بخواهید قالب را تغییر دهید ، آن صفحات به تمیز کردن زیادی نیاز دارند.

شما باید یکی از پرکاربردترین افزونه های سازنده صفحه را انتخاب کنید. همچنین می توانید این سازندگان صفحه را جداگانه خریداری کنید تا در کنار سایر مضامین نیز استفاده شود.

7. گزینه های پشتیبانی برای هنگامی که به کمک نیاز دارید

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

نکته مهم استفاده از یک قالب رایگان وردپرس این است که هیچ پشتیبانی تضمینی وجود ندارد. در حالی که برخی از توسعه دهندگان پشتیبانی عالی برای قالب خود ارائه می دهند ، بسیاری از مضامین رایگان گزینه پشتیبانی ندارند.

اگر قالب شما پشتیانی نداشته باشد و تنظیمات قالب وردپرس خود را به هم ریخته باشید ، مجبور خواهید بود آن را به تنهایی درست کنید یا می توانید برای حل کردن کوچکترین مشکلات به یک توسعه دهنده شخص ثالث مراجعه کنید که صددرصد هزینه ایی نیز باید پرداخت کنید.

اطمینان حاصل کنید که یک موضوع وردپرس را انتخاب کرده اید که از اسناد و گزینه های پشتیبانی خوبی برخوردار است. بیشتر مضامین با کیفیت وردپرس مستندات مفصلی را با 1 سال پشتیبانی مبتنی بر ایمیل ارائه می دهند.

اطمینان حاصل کنید که قالب وردپرسی که انتخاب کرده اید که از گزینه های پشتیبانی خوبی برخوردار است. بیشتر قالب های با کیفیت وردپرس مستندات مفصلی را با 1 سال پشتیبانی مبتنی بر ایمیل ارائه می دهند.

8. قالب سازگار با سئو (SEO Friendliness)

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

قالب وردپرس شما نقش مهمی درسئو سایت شما ایفا می کند. یک قالب خوب می تواند HTML کدگذاری نشده تولید کند ، این می تواند بر عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.
تجزیه و تحلیل کد منبع یک قالب به تنهایی برای مبتدیان دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از توسعه دهندگان برتر وردپرس به شما اطلاع می دهند که صفحات آنها برای SEO بهینه شده است.

همچنین می توانید قالب مد نظر را با سرویس اعتبارسنجی  W3C Markup Validation  ، بررسی کنید که آیا این صفحه HTML5 مناسب تولید می کند یا خیر.

 

9. رتبه بندی ها و بررسی ها( Ratings and Reviews)

 

10 موردی که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید در نظر بگیرید  

یکی دیگر از شاخص های خوب کیفیت یک قالب وردپرس ، رتبه بندی ها و بررسی هایی است که توسط کاربران آنها ارائه شده است.

برای قالب های رایگان WordPress ، بخش رتبه بندی ها را دقیقاً زیر دکمه بارگیری مشاهده خواهید کرد. این تعداد بررسی ها و ستاره های داده شده توسط کاربران را نشان می دهد. اگر روی 5 ستاره کلیک کنید ، آنگاه تمام بررسی هایی که به این موضوع 5 ستاره داده شده را به شما نشان می دهد.

10. آیا مرتباً به روز می شود؟

 

هسته وردپرس به دلیل به روزرسانی های امنیتی ، رفع اشکال و ویژگی های جدید بطور منظم به روز می شود. مهم است که قالبی را انتخاب کنید که به طور منظم به روز شود. اگر آخرین به روز رسانی قالب 2 یا چند سال پیش است ، بهتر است از آن اجتناب کنید.

امیدوارم این مقاله بینشی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از آن برای انتخاب یک قالب ایده آل وردپرس برای وب سایت خود استفاده کنید.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *