سئو

ابزار ahrefs چیست؟

در حال حاضر بسیاری ازمتخصصان سئو برای یک تهیه یک گزارش سریع و دقیق از وب سایت خود ، به ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال متکی هستند. این ابزارها به عنوان یک راهنما برای بررسی وضعیت فعلی وب سایت شما و انجام یک مطالعه برای تحلیل چگونی در بستر وب مورد استفاده قرار می گیرند. با کمک این ابزارهای بازاریابی دیجیتال ، می توانید از وب سایت خود تجزیه و تحلیل  کاملی مانند انتخاب کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل بک لینک ها ، تحلیل محتوا و آنالیز سئو در صفحه و… انجام دهید.

تجزیه و تحلیل وب سایت بدون استفاده از ابزار ها این کار و به صورت دستی بسیار وقت گیر و دشوار است.  تعداد زیادی ابزار آنلاین برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که به صورت رایگان و پولی ارائه می شوند. هر ابزار تجزیه و تحلیل دارای پایگاه داده ، پارامترهای رتبه بندی و ساختار آنالیز مختلف است. بنابراین لازم است که مطمئن ترین و دقیق ترین ابزار را انتخاب کنید تا بینش مناسبی برای بهبود وب سایت شما ارائه دهد.

بهترین ابزار سئو که توسط متخصصان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد چیست؟

ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهای تحلیل بازاریابی دیجیتال است که برای تجزیه و تحلیل بک لینک ،  تحلیل رقبا ،جستجوی کلمات کلیدی ، بررسی محتوا ، رتبه بندی URL و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

این ابزار به طور گسترده برای تجزیه و تحلیل سئو استفاده می شود.و مشهورترین ابزار ahrefs تجریه و تحلیل بک لینک های وب سایت است. ahrefs از معیارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل و ارائه نتایج مختصر، دقیق و مفید استفاده می کند.

ahrefs در ابتدا فقط برای تجریه و تحلیل بک لینک ها توسعه داده شد اما با گذشت بهبود یافت و ابزار های زیادی که به آن ها اشاره کرد به آن اضافه شد:

ابزارهای ahrefs چیست؟

تجزیه و تحلیل بک لینک

ahrefs ابزاری شناخته شده برای تجزیه و تحلیل بک لینک های یک وب سایت است. این ابزار تجزیه و تحلیل کاملی از کلیه بک لینک های دریافت شده از سایت های مختلف را ارائه می دهد. همچنین می توانید گزارش تجزیه و تحلیل بک لینک وب سایت های رقیب خود را نیز دریافت کنید.

ابزار ahrefs چیست؟

همانطور که می دانید ، در صورت داشتن بک لینک های باکیفیت ، وب سایت خود را در رتبه های برتر موتورهای جستجو قرار می دهد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود ، ابزار ahrefs تعداد بک لینک های وب سایت شما را نشان می دهد و می توانید مقایسه ایی با ماه های قبلی یا با رقبای اصلی خود انجام دهید.

انتخاب کلمه کلیدی و تحلیل کلمات کلیدی رقبا

ahrefs بهترین ایده را برای کلمات کلیدی مورد نیاز برای بهینه سازی سئو وب سایت ارائه می دهد. آن چه ahrefs را از سایر ابزارها از جمله  Google keyword planner متمایز می کند، این است که به شما امکان می دهد بدانید که رقبا برای بهینه سازی سئو از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند. این قطعاً به وب سایت شما کمک می کند از کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید تا زمینه ای برای بهبود رتبه وب سایت شما فراهم شود.

ابزار ahrefs چیست؟

ahrefs آمار دقیقی از تعداد وردی کاربران از  هر کلمه کلیدی را نیز به شما نشان می دهد.

بررسی محتوا

برای شما مهم است که بدانید چه نوع محتوایی را برای ایجاد نیاز دارید تا بتوانید توجه کاربران جذب کنید.

بررسی محتوا یکی دیگر از ویژگی های مهم ابزار ahrefs است که به شما امکان می دهد برای هر کلمه کلیدی لیستی از برترین محتواهای موجود را مشاهده کنید که بر اساس معیارهای مانند اشتراک گذاری شدن در شبکه های اجتماعی ، ترافیک جستجوی ارگانیک و دامنه های ارجاع شده است.
همچنین ahrefs استراتژی را به شما نشان می دهد که بتوانید نوعی محتوا تولید کنید که کاربران ترجیح می دهند بخوانند.

ابزار ahrefs چیست؟

ahrefs rank

این ابزار قادر است جریان ترافیک وب سایت را آنالیز کرده و از پارامترهای مختلفی برای رتبه بندی یک دامنه استفاده کند و همچنین به مقایسه با رقبا بپردازد این به این معنی است که شما می توانید رنک خود را در بازه های زمانی مختلف ببینید و عملکرد خود را روی نمودار با سایر رقبا مقایسه کنید

Link Intersect

در این ابزار ahrefs شما نام دامنه سه سایت رقیب را وارد می کنید و به شما اطلاع می دهد که این رقبای شما از کدام سایت بک لینک گرفته اند.
شاید سایتی که به یکی از رقبای شما بک لینک داده است به شما بک لینک ندهد ولی سایتی که به سه تا از رقبای شما بک لینک داده است به احتمال زیاد به شما نیز بک لینک خواهد داد.

تجزیه و تحلیل رقبا (competitor analysis)

این ابزار  تجزیه و تحلیل دقیقی از رقیب شما را در اختیارتان قرار می دهد. این  ابزار ahrefs به شما کلمه های کلیدی را نشان میدهد که رقبای شما با آن ها ترافیک خود را کسب می کنند.
ابزارهای این بخش Paid traffic research ، Backlink checke ، Organic traffic research هستند.

علی احمدی

از سال 97 در حوزه seo به صورت تخصصی فعالیت میکنم و در 5 سایت با الکسای زیر هزار به عنوان مشاور و یا به صورت مستقیم فعالیت داشتم. عاشق دردسرای seo هستم اگه به مشکلی بر خوردین خوشحال میشم کمکتون کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *