وردپرس

نحوه رفع خطای 413 در وردپرس

در این مقاله با نحوه رفع خطای 413 در وردپرس آشنا خواهید شد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خطای 413 متعلق به خانواده کدهای وضعیت HTTP 4xx است که خطاهای مرتبط با درخواست ارسال شده توسط مشتری را شناسایی می کند. در این مقاله خواهید دید که خطای 413 (Request Entity Too Large) چیست و چگونه می توانید آن را در وردپرس خود برطرف کنید.

خطای “(Request Entity Too Large) 413” چیست؟

خطای HTTP 413 نشان می دهد که درخواست انجام شده توسط سرور قابل مدیریت نیست و به این دلیل است که وبسایت شامل یک فایل یا بلوکی از داده ها است که در مقایسه با حداکثر محدودیتی که سرور می تواند مدیریت کند، بسیار حجیم هستند.

پنجره مرورگر به طور کلی پیام “(Request Entity Too Large) 413” را نمایش می دهد. اگر بخواهید فایل های خیلی بزرگی را از طریق مرورگر آپلود کنید، این مشکل ممکن است رخ دهد، که از محدودیت های اعمال شده توسط مدیر وب به دلایل امنیتی یا موارد دیگر است.

چرا خطای “(Request Entity Too Large) 413” رخ می دهد؟

خطای “(Request Entity Too Large) 413 زمانی رخ می دهد که می خواهید فایلی را آپلود کنید که از حداکثر محدودیت بارگذاری تعیین شده در سرور وب خود فراتر رود. به عبارت دیگر، هنگامی که می‌خواهید فایلی را بارگذاری کنید که خیلی بزرگ است، وب سرور یک پیغام خطایی را برمی‌گرداند که به کاربر اطلاع می‌دهد “413 Request Entity Too Large”.

پیام نمایش داده شده به کاربر ممکن است بسته به وب سرور و مشتری متفاوت باشد. در زیر متداول ترین پیام هایی است که نشان دهنده وقوع این خطا است:

خطای 413
خطای HTTP 413
کد HTTP: 413
(Request Entity Too Large) 413
413. این یک خطا است.

رفع خطای “413 Request Entity Too Large” در وردپرس

همانطور که دانستید خطای 413 معمولا زمانی رخ می دهد که شما یک فایل بزرگ را در وب سرور خود آپلود می کنید و ارائه دهنده هاست شما محدودیتی در اندازه فایل تعیین کرده است.

یکی از مشکلات رایجی که مدیران وب در هنگام مدیریت وردپرس با آن مواجه می شوند، اجازه دادن به وب سرور برای آپلود فایل از طریق کتابخانه رسانه است. با این حال، اگر وب‌سایت مجهز به Nginx شما به گونه‌ای پیکربندی نشده باشد که امکان آپلود فایل‌های بزرگ را فراهم کند، فرآیند آپلود عمدتاً با شکست مواجه می‌شود.

در ادامه برخی از ساده ترین روش ها را برای افزایش حجم آپلود فایل و رفع خطای 413 Request Entity Too Large در وردپرس به شما نشان خواهیم داد.

  • بازنشانی مجوزهای فایل
  • فایل را به صورت دستی از طریق FTP آپلود کنید
  • حجم فایل آپلود را افزایش دهید
  • فایل Functions.php خود را تغییر دهید
  • فایل htaccess خود را تغییر دهید
  • فایل nginx.conf خود را تغییر دهید
  • با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید

1. بازنشانی مجوزهای فایل

ممکن است به دلیل دسترسی محدود به فایل و مجوز آپلود با این خطا مواجه شوید. بنابراین، خوب است که مجوزهای فایل/پوشه وردپرس را بررسی کنید و مجوز توصیه شده را تنظیم کنید، سپس فایل را در سایت خود آپلود کنید.

می‌توانید مجوزها را از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla تنظیم کنید و اگر ارائه‌دهنده میزبان شما هر گزینه بازنشانی مجوز فایل را ارائه می‌دهد، می‌توانید آن را از آنجا رفع کنید.

2. فایل را به صورت دستی از طریق FTP آپلود کنید

ایده خوبی است که برای آپلود فایل حجیم خود FTP را در نظر بگیرید، اما لطفاً توجه داشته باشید که اگر فایلی را از طریق FileZilla آپلود می کنید، زمان بیشتری می برد.

در اینجا، باید به وب سرور خود دسترسی داشته باشید و فایل را با کشیدن و رها کردن آپلود کنید. بنابراین، ابتدا باید بررسی کنید که آیا ارائه دهنده هاست شما دسترسی SFTP را به وب سرور شما ارائه می دهد.

اکنون برای دسترسی به فایل های وب خود به FileZilla FTP Client نیاز دارید، بنابراین اگر ندارید آن را دانلود کنید. سپس FileZilla را باز کرده و فیلدهای مربوطه را پر کنید. میزبان، نام کاربری، رمز عبور و پورت. در اسکرین شات زیر می توانید ببینید که من IP سرور، نام کاربری، رمز عبور و عدد 22 را به عنوان شماره پورت قرار داده ام.

در مرحله بعد، فایلی را که می خواهید از روی دسکتاپ محلی خود (سمت چپ) به وب سایت خود آپلود کنید بکشید و آن را در پوشه وب سرور خود رها کنید. در مورد من، مسیر پوشه وب سرور /applications/dbname/public_html/wp-content/uploads است. اگر می‌خواهید هر افزونه‌ای را آپلود کنید، مسیر پوشه /applications/dbname/public_html/wp-content/plugins است.

3. حجم فایل آپلود را افزایش دهید

بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وردپرس ویژگی تنظیمات اندازه فایل را در پلتفرم خود ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد حداکثر مقدار اندازه آپلود، حداکثر زمان اجرا، حداکثر اندازه پست و موارد دیگر را افزایش دهند.

برای بررسی اینکه آیا مقدار اندازه فایل به روز شده است یا نه، باید یک فایل info.php روی دسکتاپ خود ایجاد کنید و آن را از طریق FileZilla در پوشه وب سایت خود آپلود کنید. اکنون، هر ویرایشگر فایلی مانند Notebook را باز کنید، کد زیر را قرار دهید و آن را به عنوان info.php ذخیره کنید.

<?php
phpinfo();
?>

اکنون آن را در پوشه public_html سایت خود آپلود کنید.

در مرحله بعد، مرورگر خود را باز کنید و URL مدنظر یعنی “www.yoursite.com/info.php” را اجرا کنید. مقادیر مدیریت PHP را که به روز کردید جستجو کنید. اگر مقادیر تغییر کنند، اندازه فایل را با موفقیت افزایش داده اید. پس از این، سعی کنید فایل خود را آپلود کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

اگر ارائه دهنده هاست شما هیچ ویژگی برای تغییر اندازه آپلود فایل ارائه نمی دهد، به روش بعدی بروید.

4. فایل Functions.php خود را تغییر دهید

می توانید فایل functions.php تم خود را ویرایش کنید و حجم آپلود فایل را افزایش دهید. اما قبل از آن، برای بازیابی اطلاعات باید از کل سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در صورت بروز مشکل، پشتیبان‌گیری به شما کمک می‌کند فایل‌های وب خود را بازیابی کنید.

برای دسترسی به فایل سایت خود به یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla نیاز دارید. بنابراین، سرور خود را از طریق FileZilla متصل کنید و به پوشه تم فعال خود بروید. فایل های تم را در پوشه wp-content پیدا خواهید کرد. سپس functions.php را پیدا کرده و روی View/Edit کلیک کنید.

سپس خطوط کد زیر را در فایل خود قرار داده و آن را ذخیره کنید. این حداکثر اندازه آپلود را بر حسب مگابایت تعیین می کند. اعداد را طبق نیاز خود جایگزین کنید.

@ini_set( 'upload_max_size' , '256M' );
 
@ini_set( 'post_max_size', '256M');
 
@ini_set( 'max_execution_time', '300' );

پس از این، باز کردن info.php را در مرورگر خود “www.yoursite.com/info.php” بررسی کنید و بررسی کنید که آیا مقادیر به روز شده اند یا نه، سپس فایل خود را آپلود کنید.

اگر این روش کار نکرد، به روش بعدی بروید.

5. فایل htaccess خود را تغییر دهید

اگر وب سایت شما روی LAMP Stack میزبانی می شود (با استفاده از وب سرور آپاچی و PHP)، می توانید حداکثر اندازه آپلود را از فایل htaccess. خود افزایش دهید.

مجدداً، باید از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla به فایل htaccess. خود دسترسی داشته باشید و به پوشه public_html بروید. فایل htaccess. را جستجو کنید، و اگر فایل htaccess. را نمی بینید، احتمالاً پنهان است. از این رو، به منوهای FileZilla > Server بروید و روی Force Showing Hidden Files کلیک کنید.

اکنون فایل htaccess. را در یک ویرایشگر کد یا Notepad مشاهده و ویرایش کنید و خطوط زیر را اضافه کنید.

php_value post_max_size 256M
 
php_value memory_limit 256M
 
php_value max_execution_time 300

تعداد و اندازه ای را انتخاب کنید که مناسب سایت و فایل شما باشد. سپس، “www.yoursite.com/info.php” را در مرورگر خود باز کنید تا اندازه های به روز شده را همانطور که در مرحله قبل انجام دادیم بررسی کنید.

6. فایل nginx.conf خود را تغییر دهید

روش عیب یابی بالا برای وب سرور آپاچی است، اما اگر وب سایت خود را بر روی LEMP (NGINX به عنوان وب سرور و PHP) اجرا می کنید، باید nginx.conf را ویرایش کنید، یعنی در /etc/nginx/ قرار دارد و خط زیر را اضافه کنید.

http {
 
client_max_body_size 100M;
 
}

7. با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید

اگر تمام موارد بالا را امتحان کردید و همچنان با مشکلات روبرو هستید، بهتر است با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *